omweiden in het donker is geen succes, dan weten ze niet waar de draden lopen en als ze wat jippie de pippie rond gaan rennen zien ze het soms te laat (praktijkervaring)
je rantsoendraadje een meter opschuiven is geen probleem. ze weten immers dat die daar ergens zit...
als je het een stukje verzet zal het niet uitmaken, ze zullen er in die buurt toch wel rekening mee houden. Ik zou alleen het draad niet ineens meters dichterbij zetten, dan verwachten ze m misschien niet. Beetje sneu
iets verzetten zal geen probleem zijn. denk dat ze sowieso wel even nieuwsgierig komen kijken wat je aan het doen bent en dan merken ze het vanzelf toch.. neem aan dat het 1 rechte lijn is wat je verzet?
Nee inderdaad, een klein beetje verzetten maakt waarschijnlijk niet uit, maar grote veranderingen zijn waarschijnlijk niet verstandig.
Dee_Es
Geplaatst: 08-10-10 19:30
Een metertje verschuiven moet wel kunnen maar nooit ineens een nieuwe draad plaatsen oid in het donker. Heb 2 keer mogen meemaken dat dit mis ging (paard met draad door z'n spronggewricht heen, trouwens niet mijn paard en ook niet mijn wei hoor).
Nee ik bedoel dat ik het draadje een stukje wil verzetten zodat ze weer wat gras kunnen eten, maarja dan komen ze tijdens het eten mischien tegen het draad aan omdat ze het niet zien in het donker?
als je het een meter verder zet dan verwachten ze het al een meter eerder dus dan zullen ze vast wel opletten. Een paard ziet in het donker meer dan wij hoor
Ik denk dat het paard het wel ziet, dus daarom zou ik me geen zorgen maken.. Tis (voor mij) alleen de vraag hoe vaak het mis gaat met verzetten waardoor ze bijv. op dat moment door/langs de draden schieten, waardoor jij in het donker mag pogen ze weer aan de andere kant te krijgen
Ik heb een vast rondje draad zeg maar wat ik opschuif. Dus aan de achterkant zet ik het terug, om het dan aan de andere kant waar het lange sras staat verder te zetten. Dus er komt geen opening
Ahh oke, dan zal het wsl geen probleem zijn, die van mij kunnen daar nog wel eens erg op letten, waardoor ze dus door elke opening of slap hangend draadje gaan
BlueStar
Geplaatst: 08-10-10 20:26
Staat er schrik op? Onze jongens (ook andere paarden) voelen aan of er wel of geen stroom opstaat zonder dat ze het hoeven aan te raken. Mocht je graag extra zekerheid inbouwen doe een paar plastic flapjes (boodschappentas) om het draad knopen. De dieren horen door de wind het draaien/wiebelen.