Mest af laten voeren?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Musicfan12

Mest af laten voeren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-10 17:47

Hey bokkers,

Ik kom binnenkort bij iemand te staan op het weiland. Dit dient gewoon uitgemest te worden (inloopstal en weide). Eigernaar wil de mest niet over het land verspreid hebben ivm verzuring e.d. Nu moeten wij fors betalen om de mest af te laten voeren. Ik ben heel beineuwd naar mensen die dit ook (laten) doen en wat je ervoor betaald?

Groetjes

Marijketjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 17:51

Hoi Musicfan,

Bij ons op stal brengen wij ons mest ook naar een mestbult. Deze is van een boer die het paardenmest gebruikt voor zijn land.
Wij betalen hier 25 euro voor per jaar per paard. Voor een pony is het 15 euro.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 16:05

Marijketjuh_ schreef:
Hoi Musicfan,

Bij ons op stal brengen wij ons mest ook naar een mestbult. Deze is van een boer die het paardenmest gebruikt voor zijn land.
Wij betalen hier 25 euro voor per jaar per paard. Voor een pony is het 15 euro.

:wow: :wow: :wow: Dat is goedkoop!

Wij rijden elke week met onze aanhanger naar de mestdump en dat kost ons elke keer 10 euro. :(

Musicfan12

Re: Mest af laten voeren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-10 16:34

Ja dat heb ik nu ook.. iemand die het komt afhalen, vraagt er 100,- voor.. en dat zal ongeveer 1 x per 6 a 7 maanden moeten worden gedaan.. dus vraag me af of het voordeliger kan.. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 16:38

Bij ons werd het 1x per jaar opgehaald door een verwerkingsbedrijf. Stonden 9 pony's en de mesthoop bestond uit vlas en mest. Dit kostte afhankelijk van de markt een €600,- tot €700,-.

Als je het op kan laten halen door een boer die het zelf uitrijdt ben je goedkoper uit. Maar de meeste boeren zitten zelf met een enorm mestoverschot.