pony schuurt veel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Isaura

pony schuurt veel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-10 22:10

hi,

vraagje; heb nog niet zo lang een haflinger gekocht...enkel hy schuurt nogal veel......kan dit tonen op exeem, echter vorig baasje ontkende dat ie het had ?

doerakje

Re: pony schuurt veel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 09:08

Dat zou inderdaad kunnen tonen op exeem maar het hoeft niet..

Mijn shetter staat sinds een maand bij een pony in de wei die exeem heeft, omdat exeem niet besmettelijk is hoef je niet bang te zijn dat mijn shet het ook heeft maar mijn shetlanders is nogal een na aaper en hij neemt snel dingen over. Nu staat hij dus ook vaak te schuren zo erg dat hij gisteren zelfs zijn billen heeft open geschuurd. (hij word regelmatig ontwormd ;) ) het hoeft dus niet op exeem te duiden maar kan meerdere oorzaken hebben. heb je de haf laten keuren?

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 21:57

Het kan, maar het hoeft niet.
Jeuk kan zoveel oorzaken hebben...

Zomereczeem kan heel plotseling beginnen. Het kan dat hij er bij de vorige eigenaar geen last van had maar bij jou wel. Kan te maken hebben met locatie/omgeving of voeding bijvoorbeeld.

Hoe lang heb je je haf al? Wat krijgt hij qua voer?

Overgevoelige reactie op een bepaalde voeding kan jeuk veroorzaken, maar vergeet ook niet dat de paardjes op dit moment flink aan't verharen zijn. Mijn eigen paard krijgt nu ook z'n wintervacht en die losse haren krijgt hij ook de kriebels van.

Isaura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-10 09:11

raya00 schreef:
Het kan, maar het hoeft niet.
Jeuk kan zoveel oorzaken hebben...

Zomereczeem kan heel plotseling beginnen. Het kan dat hij er bij de vorige eigenaar geen last van had maar bij jou wel. Kan te maken hebben met locatie/omgeving of voeding bijvoorbeeld.

Hoe lang heb je je haf al? Wat krijgt hij qua voer?

Overgevoelige reactie op een bepaalde voeding kan jeuk veroorzaken, maar vergeet ook niet dat de paardjes op dit moment flink aan't verharen zijn. Mijn eigen paard krijgt nu ook z'n wintervacht en die losse haren krijgt hij ook de kriebels van.

heb hem van vorige week zondag...dus nog helemaal niet lang....
van voeding krijgt hy een bodempje recreatiekorrel met met wat pavo daily plus erdoor en daarnaast hooi. Verder staan ze ook op de wei, geen volle wei meer.