Schuren of eczeem?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Emm_

Schuren of eczeem?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-10 15:07

Hallo :wave:

Ik heb de zoekfunctie ook al gebruikt maar kon niet het juiste antwoord vinden.
Mijn tinker heeft nu een aantal maanden dat hij zijn manen schuurt, tenminste dat denk ik. Hij heeft voor de helft witte (mooie lange) manen, en de andere helft is zwart (en helemaal kort). Nu dachten we eerst dat het zwarte deel opgegeten werd door een ander paard, en heb ik dus anti-bijt gehaald. Nu worden de manen niet meer korter, maar hij heeft wel een grote kale plek precies op de overgang van zwart naar wit, die er eerst niet zat.
Ook zit er een soort 'roos' in de manen, een soort schilfers. Vandaar dat ik dacht aan eczeem. Hij heeft ook voor op zijn borst wat van die schilfers maar daar is het niet kaal. Kortom, wat zou het nou zijn? Ik wil wel eczeemzalf gaan halen, maar als het gewoon ligt aan het schuren heeft dat niet veel nut...

Wie o wie helpt? :D

Mi_Amore

Re: Schuren of eczeem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 19:06

typ bij zoeken eens 'zomereczeem' in en je komt zo uit in het topic over zomereczeem waar je vraag zeker antwoord krijgt :D

Staat de manenkam dik? Zijn er ribbels zichtbaar? Heeft je paard overduidelijk deugd dat je in zijn manen krabt?

leonie1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 19:11

mijn paard had ook een soort witte roos bij zijn manen en een stuk manen die wegwaren. Bleek luis te zijn en manen had hij kappot geschuurd aan de deuropening van z'n inloopstal. Misschien ook iets om na te kijken?

Tanja

Re: Schuren of eczeem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 21:23