Mijn paard is 4 en momenteel rijd ik wat dressuur met haar. Echt dressuren is het nog niet want ze kan nog niet zo veel. Ik zou graag eens een andere tak vd paardensport proberen. Maar mijn paard is heel veelzijdig dus weet ik niet echt wat te kiezen. Dressuur doe ik al maar daar zou ik binnen enkele jaren wel wedstrijden mee willen doen. Omdat Quinz fijn gebouwd is ze een echt dressuurpaard. Maar ook springen ligt haar goed. Hoewel we het nog maar 3x (waarvan het 1x deftig is geweest
) gedaan hebben vind ik dat ze er wel het talent voor heeft. Direct een goede afzet en zo. Maar ze heeft ook een groot uithoudings vermogen. Na 2u goed rijden kan ze nog altijd rondjes blijven galopperen daarom dacht ik aan endurence. Dat zou ik heel graag doen maar mijn paard schrikt van de kleinste dingetjes en daarom zie ik het niet zo goed zitten. Maar dat kan nog komen. Maar western spreekt me ook erg aan. Niet zozeer om er wedstrijdjes mee te doen maar gewoon. Als recreatie. Quinz maakt van haar eigen veel sliding-stops en en kan heel kort draaien dus dacht ik dat dat haar ook wel zou liggen. Ik moet binnenkort toch een nieuw zadel kopen (want voorlopig gebruik ik een omdat de staleigenaar er toch 2 te veel heeft) dus dacht ik mss een westernzadel, of zou ik het toch maar bij een veelzijdigheidszadel houden, of een dressuurzadel? Mss dat jullie me wat meer kunnen vertellen over de verschillende sporten.Spijtig genoeg spreekt mennen me weinig aan. Dus voor de menners hier op bokt, sla me nu nie dood eh!

Veel paarden maken van zichzelf sliding stops, maar met ruiter is dat veel moeilijker. Het is maar net wat je zelf leuk vindt en over dat schrikken, dat komt wel goed als je 't veel doet.