Haai!! Wie kan me helpen..? Een paard van een vriendin heeft al een paar weken een deken op, maar krijgt nu vreemde plekjes bij de schoft... Het is of zijn er gewoon 4 gaatjes er in hebben geprikt met een sateprikker of naald ofzo... het ziet er niet fijn uit en de manen laten op die plek ook los... er zit geen puch of viezigheid bij en het word nu elke dag schoongemaakt met biotex. Op de plek zitten nu geen manen meer, en die kon je er zo uit trekken. Echt een vreemd gedoe.. Wie weet wat dit is en weet wat we er aan kunnen doen? Het moet niet verder gaan of erger worden of zo iets. Ze heeft btw geen deken meer op..
Dus als je dit bekend voorkomt of je paard dit ook heeft gehad reageer dan! Tips voor het schoonmaken of verhelpen etc zou fijn zijn. Is dit normaal of moer er een vearts bij?? Alvast bedankt!! Lieefsss
Lijkt me toch het gevolg van het schuren van de deken. Ik zou het even in de gaten houden. Mocht het blijven ondanks dat de deken af is, kan je altijd even voor de zekerheid de dierenarts kunnen bellen.
Tja gaatjes en uitvallend haar doet mij denken aan mijt. Mijn paard kreeg hier bijna altijd last van als ze na de zomer weer op stal kwam te staan. Nu staan we op een andere stal en heeft ze vorig jaar geen last gehad. Wij deden er eigenlijk niet veel aan. Misschien hadden we geluk maar ik weet het eigenlijk niet. Was ook altijd na een aantal weken weer weg.
Ook nog een kleine mogelijkheid als het echt alleen op de schoft is... Beginnende schoftwond van een schurend dekje of zadel?
margriet94
Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-10 18:08
kimmie88 schreef:
Ook nog een kleine mogelijkheid als het echt alleen op de schoft is... Beginnende schoftwond van een schurend dekje of zadel?
Nee, kan niet want ze is net 3 en nog neit beleerd...
Mijt is het ook niet want het zijn vochtige plekjes..
jjustangela
Geplaatst: 07-10-10 09:20
regenschurft?? dan kan je de haren er ook zo uit trekken..
Deleted
Geplaatst: 22-10-10 23:56
Klinkt mij als Regenschurft.
Dit kan je het beste behandelen met betadine, om de 2 dagen alleen de plekken wassen met betadine en dan goed droogmaken! Zorg wel dat je het deken wast voor je het weer in gebruik neemt.