iemand die de stro/ hooi touwen wilt meten voor mij ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lori

iemand die de stro/ hooi touwen wilt meten voor mij ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-10 20:03

hoi ,
ik ga zelf een hooinet maken .
Ik weet goe het moet . Maar zit met het probleem dat ik de lengte van touw nodig heb voor het hooinet ( ik maak het van 4-5 mm dik touw met dat het anders in een nacht of twee als stuk is ) Op de meeste sites zoals paarden-hobby site stond : van die strotouwen van rondt grote hooi-stropakken !

is er iemand die zin heeft om voor mij te meten hoe lang 1 zo een stro/hooi touw van rondt een groot stro/hooi pak meet ?

alvast bedankt :)

chocobroodje

Re: iemand die de stro/ hooi touwen wilt meten voor mij ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 20:21

Had je gister niet ook al een topic hierover geopend?

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-10 20:25

chocobroodje schreef:
Had je gister niet ook al een topic hierover geopend?

ja ,
zo iets achtig maar kreeg er niks van antwoord op !
Sorry voor dat ik 2 de topic er over heb geopend !
Maar ik vroeg mij af hoe groot die touwen nu zijn van grote - hooi of stro pakken .
nogmaals sorry ga er op letten dat ik niet nogmaals een tweede topic open over ongeveer het zelfde onderwerp

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 20:28

Doe je wel heel voorzichtig met die strotouwtjes als daar een paard met z'n been in terecht komt wordt het een bloedbad

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-10 20:30

chocobroodje schreef:
Doe je wel heel voorzichtig met die strotouwtjes als daar een paard met z'n been in terecht komt wordt het een bloedbad

nee maar ga niet de strotouwen gebruiken hé !
Ik hoef enkel de lengte te weten . Voor de rest ga ik 5 mm dik touw ongeveer gebruiken . En het hooinet word boven de duur opgehangen dus met de voet er in komen is zowat onmogelijk . Natuurlijk kan het altijd gebeuren :)
Maar ik ben voorzichtig ;)

mvg.

Noedle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 20:33

Hoelang die touwen zijn hangt ervan af hoe groot de pakken hooi of stro zijn, die heb je namelijk in VELE maten. (m'n vriend is boer en perst regelmatig pakken) Heb zelf gisteren nog wat touwtjes gebruikt en ik schat dat ze een meter of 3 lang waren. Doe er geen onverstandige dingen mee! In de winkel heb je een hooinet voor een paar euro!

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-10 20:48

Noedle schreef:
Hoelang die touwen zijn hangt ervan af hoe groot de pakken hooi of stro zijn, die heb je namelijk in VELE maten. (m'n vriend is boer en perst regelmatig pakken) Heb zelf gisteren nog wat touwtjes gebruikt en ik schat dat ze een meter of 3 lang waren. Doe er geen onverstandige dingen mee! In de winkel heb je een hooinet voor een paar euro!

um ja op de site stond gewoon '' van die groote hooi-stro pakken dus ja :D meer weet ik niet daarom vraag ik het hier ook ;)

ja akkoord in de winkel kosten de goedkoopste maar een euro of 3 maar die goedkope uit de winkel molt mijn paard in 1 nacht daarom dat ik zelf een sterkere versie ga maken en het touw kost 2-4 euro dat ik nu heb .

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 22:36

Ik heb ook wel eens zelf een hooinet geknoopt.
Ik ben begonnen met touwen van 2,40 meter en hield een net over van ong.een meter.
Door het knoppen wordt het dus meer als de helft korter.
Was touw van de action,ik geloof 4 mm.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 22:39

mijn paarden krijgen hooi op de grond. is beter voor de spijsvertering!!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 10:45

een hooinet kopen kost misschien 3-
waarom zoveel moeite doen/
en hoog ophangen is niet goed, paarden eten liever met de half naar beneden

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 12:26

Een grote baal stro is ongeveer 2 meter lang en een meter hoog. dus 1 touwtje zal ongeveer 6 meter zijn.
Maar waarom neit gewoon een hooinet kopen? die dingen kosten geen drol.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-10 15:50

voor iedereeen ik koop geen hooinet omdat ik zelf erg creatief ben en heel erg graag dingen knoop .
En dus een kopen maar irritant vindt en om de andere reden dat mijn paard de gene uit de winkels stuk maakt .

ja akkoord paarden eten liever met hoofd naar beneden . geef hem ook bijna altijd hooi op de grond ik doe eigenlijk de 2 een deeltje op de grond en een deeldje in het hooinet . dan heeft ie als ie zn hooi op de grond op geeft nog hooi in het hooinet om af en toe van te eten . als ik al dat hooi + het geen dat in het hooinet zit aan hem zou geven op de grond dan plast ie er 1x op en wilt ie het niet meer .

mvg.