Aankomst paard op Wennekers, wat vragen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CharlotteMae

Aankomst paard op Wennekers, wat vragen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-10 17:37

Hoi iedereen,

eindelijk is het zover, ik heb mijn eerste eigen paard gekocht. Dinsdag wordt hij gebracht naar Stal Wennekers in Aalsmeer. Hij is zeven jaar, een KWPNer en het is de bedoeling dat ik dressuur met hem ga rijden. Ik wil natuurlijk dat alles perfect gaat voor mijn paard en dat hij hier niets tekort krijgt.

Mijn vraag dus; wat is belangrijk om te vragen aan de oude eigenares?
-Natuurlijk laatste enting,
-hoeveelheid kg voer en welke tijdstippen,
-hoefsmid,
-weidegang ritme.

Wat vergeet ik nog?

Alvast heel erg bedankt!
Groetjes!
Laatst bijgewerkt door CharlotteMae op 03-10-10 18:02, in het totaal 1 keer bewerkt

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 17:40

CharlotteMae schreef:
Hoi iedereen,

eindelijk is het zover! Dinsdag (mits goedgekeurd door de dierenarts) komt mijn eerste eigen paard, Wembley, aan op Stal Wennekers in Aalsmeer!
Dit is natuurlijk allemaal erg spannend! Omdat ik waarschijnlijk in mijn superblije emotie te veel dingen ga vergeten, wil ik de verkoper nu alvast een mail sturen met de praktische vragen.

Mijn vraag dus; wat is belangrijk om te vragen? Natuurlijk laatste enting, voer, hoefsmid, wanneer hij meestal in de wei staat. Welke nog meer?

Alvast heel erg bedankt!
Groetjes!

Ik snap er niet zo heel veel van? Je hebt een paard gekocht en die komt aan op jouw stal? En nu vraag je je af wat je aan de vorige eigenaar moet vragen?

CharlotteMae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-10 18:03

PercyLeen schreef:
CharlotteMae schreef:
Hoi iedereen,

eindelijk is het zover! Dinsdag (mits goedgekeurd door de dierenarts) komt mijn eerste eigen paard, Wembley, aan op Stal Wennekers in Aalsmeer!
Dit is natuurlijk allemaal erg spannend! Omdat ik waarschijnlijk in mijn superblije emotie te veel dingen ga vergeten, wil ik de verkoper nu alvast een mail sturen met de praktische vragen.

Mijn vraag dus; wat is belangrijk om te vragen? Natuurlijk laatste enting, voer, hoefsmid, wanneer hij meestal in de wei staat. Welke nog meer?

Alvast heel erg bedankt!
Groetjes!

Ik snap er niet zo heel veel van? Je hebt een paard gekocht en die komt aan op jouw stal? En nu vraag je je af wat je aan de vorige eigenaar moet vragen?

Het was wat slordig geschreven ja, misschien is het nu wat duidelijker? :D

Donna89

Re: Aankomst paard op Wennekers, wat vragen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 18:10

laatste ontworming, wat voor hooi hij-zij kreeg en of misschien ergens gevoelig voor is? -> veel hooi, eiwit rijk hooi, gras. etc

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 05:04

Alle papieren en zijn paspoort zodra zij het paard komen brengen.
Daarbij de data van de laatste ontworming, de vaccinaties kun je zien in het paspoort.
Hoefsmid is minder van belang, je kunt tenslotte zien waneer deze nodig is.
Daarbij het voerschema wat hij gewent was, dus hoeveelheid en tijdstippen en dit pas je zo goed mogelijk aan het het voerschema op de nieuwe stal.
Heel veel plezier met je paard.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 05:31

Ik neem aan dat er bij de keuring naar de entingen is gekeken.
Ik zou van te voren een mail sturen met vragen zoals wat hij eet,bv met wat voor een bit zei reed,ontwormingsschema enz
zodat ook deze mensen de tijd hebben om er even over na te denken. Het is voor jouw een spannende dag maar voor hun ook.

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 06:20

Wat ie gewend is aan training?

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 15:22

Enting hoeft niet, staat in paspoort. Hoefsmid ook niet, kan je gewoon zien.

- Laatste keer ontwormen
- Laatste keer tandarts
- Merk en soort voer, als dat anders is dan wat ze nu krijgt zou je het eventueel een week (of 2) kunnen mengen zodat de overgang geleidelijk is.
- Kreeg ze hooi of voordroog (zelfde als hierboven, eventueel mengen)
- Eventuele gevoeligheden/allergien? Zowel qua voer als qua huid (materialen, zalfjes ed)

- Dingen als bit, hoofdstel, training kan je vragen, aan de andere kant, dat soort dingen merk je gauw genoeg en het kan ook heel verhelderend zijn om dat juist niet te vragen...misschien blijkt dan juist dat jij iets neemt wat het paard eigenlijk prettiger vind, je weet maar nooit.