Inklinken buitenbak

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Buitenzorg

Inklinken buitenbak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-10 15:41

Onlangs is er bij mijn bijrijdpaardjes een buitenbak aangelegd. Weet niet precies wat voor zand erin ligt... :o
De bak ligt er nu helemaal vlak bij! Alleen is het nu zo dat op sommige plaatsen de bodem perfect is en -vooral aan de randen- je nog een behoorlijk end wegzakt.

Wat is nu de ideale manier om zoiets te laten inklinken? De zachte plekken nog wat ophogen? Iemand idee-en / tips?

TJolieke

Re: Inklinken buitenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 15:58

met 4x4 auto net zolang rondrijden tot alles aangereden is. Doe ik ook als mijn bak omgefreesd is, werkt perfect. Laatste rondjes even een pallet met wat stenen erop aan de trekhaak hangen en alles is weer glad.

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 16:04

Ik zie jullie al gaan met de auto ;)

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-10 16:08

Klein detail. noch ik, nog de eigenaren van de paardjes hebben een 4x4... Denk toch niet dat mn kleine koekblik (Daihatsu Cuore) hetzelfde als een 4x4 voor elkaar gaat krijgen ;) :P

Daarnaast, om bij de bak te komen moet je eerst weiland door, wrs kom ik daar met t koektrommeltje al niet door!

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 17:26

meissielief schreef:
Ik zie jullie al gaan met de auto ;)

Ja het ziet er wel vreemd uit, en de bak ligt ook nog net aan de doorgaande weg.

Als je geen 4x4 of tractor beschikbaar hebt dan denk ik dat je het best even de buitenste rand kunt vermijden met rijden, klinkt vanzelf in zeker als er regen op valt. Als die rand nu al losser is dan de rest en je gaat daar ook nog intensief rijden dan duw je daar alle zand weg.

harmony12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 17:40

haha, wel slim bedacht. wij doen het altijd met een trekker,

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-10 17:53

Om deels te voorkomen dat het zand verdwijnt is de bak op de grond omheind met planken. Meer regen erop weet ik niet of dat t is, aangezien het midden mooi droog is, en het zware stuk (waar je dus no wegzakt) behoorlijk blubberig...

verana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 07:42

Wat nog wel eens wil helpen is er met een trilplaat/wals overheen. Hebben wij hier ook gedaan en dat heeft super geholpen :D Inklinken kan heel lang anders gaan duren en als je nog voor de echte winter er gebruik van wil maken raad ik je dat aan.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 18:55

wel pas doen wanneer het zand goed opgedroogd is!
Anders tril je het water naar boven en wordt het een modderboel.