Wie heeft er een slimme oplossing om dit te voorkomen? Ik heb de tas al wat hoger gehangen, maar wil deze ook niet te hoog in de lucht hebben.
Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
ghisje schreef:omdat een paard een grazer is, en als een paard met zijn hoofd naar beneden eet sluiten de kiezen precies op elkaar aan ( volgens de tandartsen) als je paard met zijn hoofd van de grond eet staan de bovenkiezen wat naar voren waardoor je sneller kans op haken hebt
xNOUSS schreef:Mijn eerste gedachte was...dan maak je de bovenkant toch dicht?
Je hebt trouwens ook hooizakken, misschien is dat een beter idee? Die zitten helemaal dicht als ik het goed heb, en hebben alleen 1 gat aan de zijkant.
Yoghurtje schreef:Ze kunnen er toch ook drukknoopjes aanzetten?
Of zeg ik nu iets heel doms?![]()
Mijn probleem is ook dat mijn paard het hooi de hele stal door sleept en dan kan ik alles weggooien. Dat vind ik zonde. Dit leek mij dus de ideale oplossing, maar als mijn paard zijn hoofd er aan de bovenkant in kan steken gaat dat niet goed
hetlevenwint schreef:weet je het beste zou nog een hooizak met ritsluiting zijn vanboven :p
Annemiek80 schreef:hetlevenwint schreef:weet je het beste zou nog een hooizak met ritsluiting zijn vanboven :p
Ooit een draadje/dingetje in je broekrits gehad?
Het zweet breekt me uit en nachtmerries van broek stukknippen gaan door me heen omdat ik de rits niet meer open krijg. Met hooi lijkt dat een belofte lol
Drukknoopjes... tja bij mijn paard zou dat wel werken want het is niet zo'n sloper/kauwer/plukker, maar een aantal ruinen bij mij op stal zouden hem toch zeer gauw openhebben als het drukknoopjes zouden zijn.
Hoewel, ik zit even na te denken, in de scheepvaart/bootwereld, heb je speciale drukknoopjes (die moet je draaien en trekken tegelijkertijd om open te krijgen), voor de kap van een boot, dat zou misschien weer wel werken.
Hoe duurzaam de haakjes zijn... tja geen idee nog, ik heb hem nog niet in gebruik, maar het ziet er vrij stevig uit, en de klipjes zijn van hard plastic, zoals ik al zei, ik heb niet zo'n sloper dus mits hij van boven goed dicht zit zodat er geen hoef meer inpast durf ik het wel aan.