Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Xfeno01X schreef:bij de vorige stal waar mijn verzorgfries stond hadden we er een doe automatisch naar de huistelefoon belde. en als daar niet opgenomen werd belde hij automatisch naar het mobiele nummer.
Geen idee wat voor ding dat was. ik heb een keer gevraagt wat het was en toen zijde ze dit alleenmaar. vond het zelf heel erg veilig
mamendt schreef:Ik hoor ook van veel mensen dat de gewone huisbrandmelder in stal ongeschikt is. Hij schijnt niet tegen het stof te kunnen en gaat daardoor snel af.
Een hittemelder is mischien ook een goed idee....
Wij hebben de stal naast het huis...dus die melder hoor je echt wel!!!
Firegirl schreef:Je kan ook contact opnemen met de brandweer in je woonplaats en daar om advies vragen.

DeLabrador schreef:toevallig hoorde ik hier van de week nog wat over op het nieuws: dat er jaarlijks ontzettend veel (vee)dieren sterven door brand. Men was van mening dat er door de verzekeraars strenger gecontroleerd moest gaan worden op de aanwezigheid van brandmelders in veestallen. Misschien kan je verzekeraar je ook wel van informatie voorzien welke melder er het beste geschikt is voor in een stal.