Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Citaat:Ik heb ook aan inslapen door de da gedacht, maar de da wil nog verder dokteren aan mijn pony en ik niet.
Illusion schreef:Zo werkt dat dus niet helaas.nee geen ervaring met de slager.Citaat:Ik heb ook aan inslapen door de da gedacht, maar de da wil nog verder dokteren aan mijn pony en ik niet.
de DA hoort je paard gewoon in te laten slapen als jij dat wil, of hij er nog aan zou willen dokteren of niet. als jij zegt dat je hem in wil laten slapen hoort hij dat gewoon te doen of hij daar nou nog aan wil dokteren of niet.
Sunrise19 schreef:Dier staat te rillen als een rietje op de trailer, vandaar de keus thuis inslapen of een goede slager niet al te ver van huis.Kan je geen vervoer regelen dan via bijv bokt oid?
Ik zou liever voor nijkerk gaan omdat ik je 1000% kan verzekeren dat er dan echt niks mee gebeurd.
'Sterkte en succes met je keuze
Sunrise19 schreef:Ik neem iemand mee die er verder geen band mee heeft en dus kan kijken of ze echt dood is.Ja dat is dan ook niet fijn idd.
Ik heb er alleen geen ervaring mee met die slager.
Maar ik ga ervanuit dat het gewoon goed gebeurd.
Blijf je erbij of breng je je paard en ga je direct weer weg?
chocobroodje schreef:Heb hier op bokt verslag van de excursie in Nijkerk gezien.Zolang er iemand met je paard mee naar binnen wilt lopen (of je dat zelf wilt of mischien je vriend/vader/broer/vriend) en met eigen ogen ziet dat hij is geschoten dan is het toch goed? Je kunt altijd eerst een bellen voor uitleg.
Sunrise19 schreef:Ik zou liever voor inslapen gaan, omdat ze na het slachten meteen verwerkt worden en je dan geen afscheid meer kan nemen.Oke, dat is idd een juiste keuze.
Dan weet je het iig zeker.
Ik moet je zeggen, sinds ik zowel inslapen als slachten gezien hebt kies ik liever voor slachten.
Is er geen andere DA die je paardje kan inslapen?
Verder moet je gewoon even voor jezelf op een rijtje zetten wat voor het dier beter is.
Als op de trailer gaan stress geeft kan je eventueel(ligt aan de voorwaarden van de slager) een noodslachting doen.
Dit is niet iets wat ze snel doen, maar je kan het proberen.
Of een andere DA kiezen en dan voor inslapen gaan, dan kan je wel het hele proces bij je paardje blijven.
Maar dat is de keus aan jou wat jij fijner vind, en wat jij denkt dat beter is voor je paardje.
Sterkte
Illusion schreef:de DA hoort je paard gewoon in te laten slapen als jij dat wil, of hij er nog aan zou willen dokteren of niet. als jij zegt dat je hem in wil laten slapen hoort hij dat gewoon te doen of hij daar nou nog aan wil dokteren of niet.
Knavia schreef:Maar eisen dat je dierenarts je dier doodt, brrrrr...... ga je staan schamen in een ver donker hoekje.