Ervaring Slager in Kerkdriel?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

NRPS97

Ervaring Slager in Kerkdriel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-10 17:16

Om te beginnen geen commentaar op het verhaal slager!!
Ik heb ook aan inslapen door de da gedacht, maar de da wil nog verder dokteren aan mijn pony en ik niet.
Heb da, fysio en osteo erbij gehad en meer 2000,- aan kosten gehad en er staat hier een ongelukkig dier
die zegt "laat me met rust, blijf van mijn lijf".

Mijn vraag wie heeft er ervaring met de slager in Kerkdriel???

Ik weet via bokt dat er ook een in Nijkerk zit maar de afstand is een obstakel.

Sunrise19

Re: Ervaring Slager in Kerkdriel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 17:20

Kan je geen vervoer regelen dan via bijv bokt oid?
Ik zou liever voor nijkerk gaan omdat ik je 1000% kan verzekeren dat er dan echt niks mee gebeurd.
'Sterkte en succes met je keuze

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 17:21

nee geen ervaring met de slager.
Citaat:
Ik heb ook aan inslapen door de da gedacht, maar de da wil nog verder dokteren aan mijn pony en ik niet.

de DA hoort je paard gewoon in te laten slapen als jij dat wil, of hij er nog aan zou willen dokteren of niet. als jij zegt dat je hem in wil laten slapen hoort hij dat gewoon te doen of hij daar nou nog aan wil dokteren of niet.

NRPS97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-10 17:29

Illusion schreef:
nee geen ervaring met de slager.
Citaat:

de DA hoort je paard gewoon in te laten slapen als jij dat wil, of hij er nog aan zou willen dokteren of niet. als jij zegt dat je hem in wil laten slapen hoort hij dat gewoon te doen of hij daar nou nog aan wil dokteren of niet.
Zo werkt dat dus niet helaas.
Dier kan z'n oude dag slijten in de wei volgens hem maar er staat hier een ongelukkig dier, die je kop eraf vreet bij wijze van spreken als je er naar kijkt.
Nu is het weide seizoen zo'n beetje ten einde en ben ik in korte tijd 3 keer flink gebeten door haar en ben ik er klaar mee.
Dier kan niet pijn vrij gereden worden, heeft er een hekel aan om aangeraakt te worden.
Ik gooi haar niet de handel in want dat gun ik zowel dier als nieuwe eigenaar niet!

NRPS97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-10 17:31

Sunrise19 schreef:
Ik zou liever voor nijkerk gaan omdat ik je 1000% kan verzekeren dat er dan echt niks mee gebeurd.
Dier staat te rillen als een rietje op de trailer, vandaar de keus thuis inslapen of een goede slager niet al te ver van huis.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 17:33

Ja dat is dan ook niet fijn idd.
Ik heb er alleen geen ervaring mee met die slager.
Maar ik ga ervanuit dat het gewoon goed gebeurd.

Blijf je erbij of breng je je paard en ga je direct weer weg?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 17:34

Sunrise19 schreef:

dat kan ik ook verzekeren voor Kerkdriel, echt iemand met begrip voor het verdriet van de eigenaar.

NRPS97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-10 17:35

Sunrise19 schreef:
Ja dat is dan ook niet fijn idd.
Ik heb er alleen geen ervaring mee met die slager.
Maar ik ga ervanuit dat het gewoon goed gebeurd.

Blijf je erbij of breng je je paard en ga je direct weer weg?
Ik neem iemand mee die er verder geen band mee heeft en dus kan kijken of ze echt dood is.
Kijk ik ga liever voor inslapen thuis, maar als dat niet kan zal er een nette oplossing moeten komen.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 17:36

Zolang er iemand met je paard mee naar binnen wilt lopen (of je dat zelf wilt of mischien je vriend/vader/broer/vriend) en met eigen ogen ziet dat hij is geschoten dan is het toch goed? Je kunt altijd eerst een bellen voor uitleg.

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 17:38

is er geen optie om gewoon een andere VA te bellen die hem na enige uitleg wel wil laten inslapen?

NRPS97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-10 17:39

chocobroodje schreef:
Zolang er iemand met je paard mee naar binnen wilt lopen (of je dat zelf wilt of mischien je vriend/vader/broer/vriend) en met eigen ogen ziet dat hij is geschoten dan is het toch goed? Je kunt altijd eerst een bellen voor uitleg.
Heb hier op bokt verslag van de excursie in Nijkerk gezien.
Dus heb nu wel een idee hoe het werkt.
Heb er hoofdpijn van, maar er moet een knoop doorgehakt worden.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 17:40

Oke, dat is idd een juiste keuze.
Dan weet je het iig zeker.

Ik moet je zeggen, sinds ik zowel inslapen als slachten gezien hebt kies ik liever voor slachten.

Is er geen andere DA die je paardje kan inslapen?

Verder moet je gewoon even voor jezelf op een rijtje zetten wat voor het dier beter is.
Als op de trailer gaan stress geeft kan je eventueel(ligt aan de voorwaarden van de slager) een noodslachting doen.
Dit is niet iets wat ze snel doen, maar je kan het proberen.
Of een andere DA kiezen en dan voor inslapen gaan, dan kan je wel het hele proces bij je paardje blijven.
Maar dat is de keus aan jou wat jij fijner vind, en wat jij denkt dat beter is voor je paardje.
Sterkte

NRPS97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-10 17:42

lonnie schreef:
is er geen optie om gewoon een andere VA te bellen die hem na enige uitleg wel wil laten inslapen?
Vriendin heeft verhaal aan haar da voorgelegd, maar die was het eens met het verhaal van mijn da.
Het is net zoiets als euthanasie bij mensen, geen onnodig lijden is blijven leven.

NRPS97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-10 17:45

Sunrise19 schreef:
Oke, dat is idd een juiste keuze.
Dan weet je het iig zeker.

Ik moet je zeggen, sinds ik zowel inslapen als slachten gezien hebt kies ik liever voor slachten.

Is er geen andere DA die je paardje kan inslapen?

Verder moet je gewoon even voor jezelf op een rijtje zetten wat voor het dier beter is.
Als op de trailer gaan stress geeft kan je eventueel(ligt aan de voorwaarden van de slager) een noodslachting doen.
Dit is niet iets wat ze snel doen, maar je kan het proberen.
Of een andere DA kiezen en dan voor inslapen gaan, dan kan je wel het hele proces bij je paardje blijven.
Maar dat is de keus aan jou wat jij fijner vind, en wat jij denkt dat beter is voor je paardje.
Sterkte
Ik zou liever voor inslapen gaan, omdat ze na het slachten meteen verwerkt worden en je dan geen afscheid meer kan nemen.
Mijn paard is 2 jaar geleden ingeslapen want die was niet meer te herstellen kreupel.
Ik ben er de hele tijd bijgebleven tot hij koud was |(

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 18:06

genoeg DA's hoor, vast wel 1 die jou verhaal begrijpt ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 19:37

Blijf lastig zoiets als dit.

Ik denk dat het ook met collegialiteit heeft te maken waarom de veearts van jou vriendin, meegaat in het verhaal van jou eigen veearts. Dat komt toch onderling op elkaars bordje terecht want in die wereld is het ook, iedereen kent iedereen.

Zou toch nóg eens de situatie uitleggen aan je eigen veearts.
Het blijft jou dier en het paard is niet gezond. ik denk dat er na goed overleg veel mogelijk is op gebied van euthanasie. Misschien wilde jou veearts je er alleen op attenderen dat je dit niet 'zomaar' moet doen. hoewel je nooit 'zomaar'om zo een verzoek zal vragen natuurlijk. gewoon meer een idee van 'zorg dat het een weloverwogen beslissing is' en niet omdat hij je daarin niet zou willen ondersteunen.. misschien heb je zijn bedoeling verkeerd opgevat?

Mocht je er echt niet uitkomen zou ik ook kiezen voor een ritje op de trailer daarna flink vertroetelen en kalmeren en dan afsluiten...

Ik hoop dat je me niet verkeerd begrijp ;)

Knavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 22:43

Illusion schreef:

Zo zit het dus even niet in elkaar. Dierenartsen zijn geen supermarkten, waar je even wat uit het schap trekt en naar de kassa loopt. Grrr, wordt van zoveel dommigheid als hierboven staat echt héél boos!
Als eigenaar mag je het verzoek om een leven te beeindigen voorleggen aan je dierenarts, maar blijft het de keus van je dierenarts zelf om hierop wel of niet in te gaan. Die keus zal hij maken aan de hand van zijn eigen kennis, ervaring en normen en waarden. Je hebt helemaal niets te eisen, als de dierenarts nee zegt. Zou ook te belachelijk voor woorden zijn als het wel zo was. Dan zou iedere debiel met een slechte dag z'n dier kunnen laten inslapen.
Je kan natuurlijk wel een opvolgend dierenarts raadplegen, en misschien is diens afweging anders.

Maar eisen dat je dierenarts je dier doodt, brrrrr...... ga je staan schamen in een ver donker hoekje.

Sanco

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 20:23

Knavia schreef:
Maar eisen dat je dierenarts je dier doodt, brrrrr...... ga je staan schamen in een ver donker hoekje.

Hier ben ik het niet helemaal mee eens, die keuze maak je omdat je om je dier geeft. de TS geeft al aan dat ze haar paard ziet wegkwijnen van de pijn, dat hij er duidelijk geen zin meer in heeft en dat het op deze manier gewoon niet meer gaat. Aan de beginpost te lezen heeft dit diertje ook al langer medische klachten (gezien de kosten) en kan hij niet meer pijnvrij gereden worden... tuurlijk zijn er dan paarden die gelukkig worden door op een weitje te staan, maar ik kan ook prima in het idee meekomen dat de TS besluit dat het zo wel mooi is geweest voor zowel dier als baasje. Als je dit duidelijk bespreekt met je DA vind ik dat hij daar ook best wat begrip voor mag tonen en je dier laat inslapen om deze redenen. Wil hij dit niet? alle respect, maar ik vind wel dat hij je dan een andere optie (bijv. een andere DA) zou moeten kunnen voorleggen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 20:40

Maar blijkbaar vinden 2 DA's nu al dat het dier te goed is om in te slapen , dus blijkbaar denken die dat het beestje nog een prima leven kan hebben.

Niet om de TS af te vallen , maar wij zien / kennen het beestje ook niet......

Er zijn wel meer mensen bij wie een paard slachtrijp en gevaarlijk is , terwijl het onder andere omstandigheden een totaal ander paard is.

Blijkbaar zien de DA's wat anders dan de TS ziet :?

Als je zelf zeker weet dat je het dier geen fijn leventje meer kunt geven , en het beestje bij een ander ook niet zal verbeteren , dan zou ik aan de DA een oplossing vragen.

Als het beestje op deze manier geen kwaliteit van leven heeft , en van jou daarom weg moet , maar je wilt hem (logisch) niet in de handel hebben en de DA wil hem niet inslapen....wat stellen ze dan voor :?

Een DA zou toch minstens een suggestie kunnen doen als een dier er echt ongelukkig bij staat , lijkt mij :)