Vliegenoverlast:mesthoop behandelen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Vliegenoverlast:mesthoop behandelen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-03 23:38

We hebben al een tijd weer lekker last van vliegen Boos!

Nu had ik het idee: zou het helpen als je de mesthoop, daar waar ze dus hun eieren leggen, iedere keer zou besprenkelen met een rugspuit, met bijv. Formaline?
Ik heb het al een paar x gedaan, maar misschien niet preventief genoeg.En het was ook nog al een hels karwei, ik zakte met rugspuit en al een keer een meter weg! Haha! Schijnheilig Hahaha.Ik sloeg achterover en zat helemaal onder.
Maar zou dat helpen?En hoe vaak moet je dat dan doen?Misschien met een ander middel?

opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 23:56

Geen idee of het helpt, maar mocht de mest nog uitgereden worden, zou ik wel goed opletten met welk middel je de vliegen te lijf wilt gaan.

Wiesje

Berichten: 2914
Geregistreerd: 09-12-02
Woonplaats: America

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 07:33

Ik zou even navraag doen bij een boerenbond winkel. Deze kunnen je vast wel informeren of het te gebruiken middel en de frequentie van het spuiten. Ook de gemeente kan uitkomst bieden.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 07:37

Wij hebben vanaf onze voerleverancier een nieuw middel dat we op de mesthoop moeten gooien (poeder of vloeistof, dat weet ik zo niet, volgens mij een poeder dat aangemaakt moet worden) dat tegen de vliegenlarven is. Zo gaan de larven dood en gaan we hopelijk minder vliegen hebben. Of het werkt, weet ik nu nog niet.

Tess
Berichten: 982
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Mierlo-hout

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 12:54

Misschien een idee om de mesthoop af te dekken met heel fijn horrengaas o.i.d.?

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-03 19:08

Jurga, ik ga er navraag na doen.Maar hoe doe je het in de praktijk?
Fijn horrengaas?Dat moet wel heel fijn zijn, maar t is een idee.

Mist

Berichten: 9487
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 19:14

Ik heb een mestkar, aanhangwagen dus, daar ligt een zeil overheen, ik spuit daar dagelijks vliegenmiddel onder het zeil en ik moet zeggen dat ik weinig last heb van vliegen! het is overigens een biologisch middel speciaal voor stallen