Ik wilde iets vragen bij mij op stal krijgen bijna alle paarde vlas maar mijn pony krijgt gehakt stro wat heel stoffig is en ze gaat er ook van eten ik heb vernomen dat het niet goed is en dat de paarden daar koliek van kunnen krijgen. Nu heb ik de stal eigenaresse gevraagd of ik ook vlas mocht toen zei ze het gaat eruit we gaan over op gehakt stro dat is speciaal gehakt en goed spul wat raden jullie mij nu aan?
Misschien kun je er wat azijn over heen gooien en je paardje genoeg hooi geven. Door het azijn zou je paard er niet van moeten gaan eten, je kan ook groene zeep met water mengen.. Staat je paardje ook voldoende op de wei?
brendarianne
Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-10 09:07
ze staat normaal in wie nu in de paddock omdat de grond zo nat was kon dat niet. Groene zeep met water en dan? azijn is altijd goed voor alles dat is een ouderwets middel en dat ga ik zeker proberen.
Ik denk dat ze het uit verveling doet. Speeltjes zoals een jollybal kun je ook proberen.
brendarianne
Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-10 09:20
ze is bang voor de bal omdat ze nog jong is ben ik daar wel mee bezig begrijp wat je bedoelt Ik heb een zoutblok erin gehangen en zal nog een paar dingen verzinnen om het zo veel mogelijk naar haar zin te maken. Maar eten van gehakt stro kan toch koliek veroorzaken?
Mijn paardje at normaal stro dus ik heb haar op vlas gezet. Dat ging erg goed en het stro buikje verdween. Ook wij zijn overgestapt naar gehakt stro. Ze krijgen er geen strobuikje van, want het wordt snel viezig en mengt zich dan met het schone spul. Vaak meng ik het vieze ook met het schone en dan eten ze er echt niets van hoor Ik vind het prima spul!