Mijn paard staat samen met 2 c-ponytjes op een wat kaler weitje omdat zij nogal gevoelig zijn voor t jonge gras (lees dikke buik
)Nu kwam die nieuwe er dus zaterdag bij, alleen en in een weitje daarnaast, mijn paard helemaal door t lint, heeft op 2!! plekken het hek kapot geslagen(hij had gelukkig zelf nix), hij was t er dus echt niet mee eens met die "indringer"op zijn terrein. Logisch, ik dacht dat trekt wel weg maar niet dus, hij blijft zo idioot. Die nieuwe ruin loopt nu bij de andere merries in de grote wei en die vinden t prima.
Wij en de eigenaren van die andere ruin vinden t dus prima om ze apart te houden (altijd) om risicos te ontlopen.
Alleen ik denk dus dat mijn buurman (=staleigenaar) ze strax weer gewoon in 1 kudde wil hebben, vind ie makkelijker met buitenzetten enz..
Ik ben dus veel te bang dat ze elkaar of zichzelf verwonden als ze een x bij elkaar in gaan. Wat moeten we doen, toch maar een x uit laten vechten met de eventuele gevolgen of "eigenwijs" zijn tegenover de buurman en ze toch apart houden??
Sorry voor t lange verhaal!!

dus: er heel hard achteraan rennen enzo