woensdag voor het eerst scheren?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xTweetyx

woensdag voor het eerst scheren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-10 16:41

ik ga mijn pony woensdag laten scheren voor het eerst(bij mij)
bij de vorige eigenaar had hij altijd een spuitje nodig.
het is nogal een aansteller, maar hij heeft nu nog geen deken op, zou ik woensdag pas een deken erop leggen dan?
hij zit nu in de haren, hoe hij afgelopen hartje winter was, dus het is nu wel echt nodig,ook omdatik nu hoger rij,dus de trainingen zijn zwaarder.

zou ik hem tranquigel geven?

aerdenhout1

Re: woensdag voor het eerst scheren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 16:43

IK denk dat je er verstandig aan doet om hem wel direct een dek op te doen zeker bij dit weer!!!

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 16:44

Welnee, nu geen dek op, pas als hij geschoren is. En gewoon wat gel geven ja, dan maak je het prettiger voor iedereen.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 16:45

Inderdaad dek op woensdag ja.

Verder zou ik hem dan wel meteen verdoven, je weet immers al dat dat zeer waarschijnlijk nodig is.
En als je al begonnen bent en je pony maakt zich toch druk, kan je niet meer verdoven omdat er dan al teveel adrenaline in zijn systeem zit, en kan je dus ook niet verder scheren.

Nog een edit: Ik vind persoonlijk L/M niet echt een niveau waarop scheren nodig is omdat de training zo zwaar is, wel is het nodig om op tijd met dekens te beginnen. Dan ben je nu waarschijnlijk al te laat maar misschien kan je het volgend jaar proberen, als je op tijd begint met een zomerdekentje en dat opbouwt kan je de meeste paarden kort genoeg in het haar houden om op basisniveau gewoon mee te kunnen rijden hoor. Moet je verder zelf weten, maar misschien makkelijker/de moeite waard om eens te proberen.
Laatst bijgewerkt door 0000 op 27-09-10 16:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Roselique

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 16:46

Na het scheren gelijk een deken op doen! Dat zoiezo.
Spuitje zou ik mee wachten tot je echt idd ziet dat die gaat flippen. Want als het niet nodig is is het zonde van je geld (misschien was de vorige eigenaar ook een aansteller :P)
Maar als die gaan lopen klieren zeker doen als het gevaarlijk word. Want bij mij op stal staat er eentje die een vlieg weg trapte en toen met z'n been in het mes zat... Moet je niet hebben, erg lelijke wond ;)

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 16:46

En misschien ook watten in zijn oren, dan hoort hij het geluid niet zo..?

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 16:48

Roselique schreef:
Na het scheren gelijk een deken op doen! Dat zoiezo.
Spuitje zou ik mee wachten tot je echt idd ziet dat die gaat flippen. Want als het niet nodig is is het zonde van je geld (misschien was de vorige eigenaar ook een aansteller :P)
Maar als die gaan lopen klieren zeker doen als het gevaarlijk word. Want bij mij op stal staat er eentje die een vlieg weg trapte en toen met z'n been in het mes zat... Moet je niet hebben, erg lelijke wond ;)

Dat dus nooit doen. Bij een pony die al 'flipt' heeft verdoving geen enkel nut meer, maakt het alleen maar gevaarlijker!

xTweetyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-10 16:53

ja, een pony maakt dan adrenalina aan en die spuit komt er dan niet overheen,
de vorige eigenaar heeft hem 8 jaar gehad, en schoor hem altijd,dus ik moet wel geloven wat ze zegt.
ja ik ben inderdaat laat met deken,was ook niet zo slim,had ook geen regendeken zonder voering(die hebben ze vorige winter helemaal gesloopt)daardoor was ik laat,en het was ook niet zo slim van me.

mijn lesgever zegt ook dat het wel verstandig is om hem te scheren,

hoeveel zou ik dan moeten geven?een halve spuit?

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 17:13

denice schreef:
Welnee, nu geen dek op, pas als hij geschoren is. En gewoon wat gel geven ja, dan maak je het prettiger voor iedereen.

Nee dat begrijp ik, na het scheren een dek op natuurlijk!

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 17:17

Ah, dacht dat je zei, nu meteen een dek op!

xTweetyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-10 19:53

ik wacht toch nog heel even met scheren,
mijn lesgever zegt dat ik toch nog een maandje kan wachten,anders moet ik hem 2 keer scheren,
dus morgen middag even een regendichte deken halen en dan over een maandje ongeveer scheren.