wedstrijd, vlekken?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

shartjec

wedstrijd, vlekken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-10 14:00

Ik zit met een probleempje, als ik op wedstrijd ga, zorg ik dat ze de dag ervoor schone manen en staart heeft, en haar voetjes mooi wit zijn. Als ik haar dan op stal zet, en ik kom te volgende ochtend, heeft ze in haar eigen poep gelegen, en heeft ze van die groenige vlekken(terwijl ze een deken omheeft). Die haal je dr én niet met water af en niet met een borstel, zeep werkt ook niet echt, omdat het nog zo vochtig is. Als ik haar op het weiland zet, word ze helemaal vies, en moet ik de volgende ochtend weer helemaal wassen. Hoe zouden jullie dit oplossen?

groetjes.

Naborah

Re: wedstrijd, vlekken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 14:04

Heb je al eens een poetsblok geprobeerd? Dit kost uiteraard ook tijd, maar bij mij helpt het al een hoop!

shartjec

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-10 14:05

Naborah schreef:
Heb je al eens een poetsblok geprobeerd? Dit kost uiteraard ook tijd, maar bij mij helpt het al een hoop!

Nee, ik zal het is proberen, bedankt !

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 14:10

Ja, icm met anti-klit of glansspray! :))

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 14:15

shartjec schreef:
Die haal je dr én niet met water af en niet met een borstel, zeep werkt ook niet echt, omdat het nog zo vochtig is.

groetjes.

Even een (dom :+ ) vraagje, wat is vochtig, de vlekken/mest of je paard nog van de vorige wasbeurt?

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 14:29

Ik vroeg het me eigenlijk ook af. :+
Al weet ik uit ervaring dat op dag zelf wassen geen succes is, dat opdrogen duurt vééeel langer als dat je in eerste instantie inschat.. :P

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 16:40

Bij mij werkte het altijd om white horse shampoo in een beetje water te doen :) (dus ½ water en ½ shampoo) en dan met zo'n klein borsteltje (harde) om het weg te vegen.
Dan gewoon schrobben en kreeg ik alle poep en modder vlekken weg :D

shartjec

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-10 21:37

Ik bedoel de vlekken! me paard is allang droog als ie op stal gaat hoor! die vlekken zijn nog nat, daarom krijg ik het niet weg, als ze opgedroogd zijn is het zo weg te poetsen, maar dat is het nog niet als ze uit haar stal komt.