Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
BlueStar schreef:Heel herkenbaar gedrag, in het begin niet zoveel problemen maar hoe langer de deken erop moest hoe bozer er gekeken wordt.
Ik ben bang dat ze de jas gewoon zat zijn.
Bijten naar jou omdat je een deken op/af doet mag nooit, dit gedrag zul je moeten bestraffen, zuur kijken ach laat ze maar.
De enige optie is geen deken geven, nadeel een dikkere vacht.
Kijk ook even goed na of er geen kale of kalende plekken ontstaan door de deken, dit is pijnlijk tijdens het dragen en is een andere dek misschien de uitkomst.
pippieenco schreef:Als ze narrig wordt van de deken dan doe je hem toch gewoon af!!! Wij hebben thuis 5 paarden staan waarvan 2 in pension en niemand gebruikt hier nog een deken. We rijden allemaal intensief maar als je met rijden wat eerder tussendoor gaat stappen dan gaan ze ook niet zweten.
Het is wat meer poetswerk als ze op de wei zijn geweest maar dat vinden we juist leuk al die moddermonsters op stal. Gewoon lekker puur natuur en als ze er aan gewend zijn dan krijgen ze ook niet zo'n hele dikke vacht. Ze zijn nooit ziek. ik vraag me af of ze niet juist kouvatten als de deken afgaat en ze krijgen kou op hun dunne velletje. Het is maar hoe je het wil.
Tancreda4 schreef:En hoe is ze als je BUITEN de stal de deken af en op doet? Ik moet het bij mijn paard niet flikken met deken de stal in te komen. Ze doet verder niets hoor, maar dan wordt ze ook pisneidig en gaat ze dreigen. Dit is ook het geval met handdoek, of andere dingen. Buiten de stal gaat het prima, ze wilt gewoon geen poespas en gemuts als ze in haar stal staat. Misschien dat dat bij jou ook helpt?