Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
8nnemiek schreef:Ik werk altijd met strookbegrazing. Gewoon de weide in twee weken tijd laten kort grazen, elke dag een mini stukje erbij, dan hebben ze elke dag een klein beetje te doen. En dan na die twee weken is de andere wei weer wat bijgegroeid en ga je ze daar met strookbegrazing op laten.
Zo'n klein stukje hebben ze binnen een dag kaal als je ze direct het hele stuk geeft.
8nnemiek schreef:Ik zou ze sowieso niet erop zetten als het geregend heeft. Maar een droge grond krijgen ze niet omgeploegd![]()
Zit je wei vast aan je paddock? Want dan moet je inderdaad wel het hek open laten staan zodat ze weer gewoon de paddock in kunnen als het gras op is![]()
Ik heb bij ons altijd alles open staan, en dan krijgt hij elke dag een klein stukje wei erbij. Dat wordt 's morgens opgegeten, en daarna loopt hij weer terug naar zijn stal en gaat verder aan het hooi. Ideaal
. Schuimpje schreef:Ik zou ze elke dag 2 tot 3 uurtjes in een wei zetten en de volgende dag in de andere wei.Als het gras heel hoog is is een 1 tot 1,5 uur wel genoeg. Als je het via strookbegrazing doet lopen ze alles kapot omdat ze geen kant op kunnen op zo'n klein stukje. Als je geen mogelijkheid hebt om ze uit de wei te halen buiten die 3 uur om zou ik een kleine paddock maken waar ze kunnen staan als ze geen gras krijgen. Bovenstaande zou ik alleen in het voorjaar en de zomer doen. In het najaar en in de winter groeit het niet dus dan is het zo kapot ook ivm regen.
Schuimpje schreef:Ik zou ze elke dag 2 tot 3 uurtjes in een wei zetten en de volgende dag in de andere wei.Als het gras heel hoog is is een 1 tot 1,5 uur wel genoeg. Als je het via strookbegrazing doet lopen ze alles kapot omdat ze geen kant op kunnen op zo'n klein stukje. Als je geen mogelijkheid hebt om ze uit de wei te halen buiten die 3 uur om zou ik een kleine paddock maken waar ze kunnen staan als ze geen gras krijgen. Bovenstaande zou ik alleen in het voorjaar en de zomer doen. In het najaar en in de winter groeit het niet dus dan is het zo kapot ook ivm regen.
Isaura schreef:Schuimpje schreef:Ik zou ze elke dag 2 tot 3 uurtjes in een wei zetten en de volgende dag in de andere wei.Als het gras heel hoog is is een 1 tot 1,5 uur wel genoeg. Als je het via strookbegrazing doet lopen ze alles kapot omdat ze geen kant op kunnen op zo'n klein stukje. Als je geen mogelijkheid hebt om ze uit de wei te halen buiten die 3 uur om zou ik een kleine paddock maken waar ze kunnen staan als ze geen gras krijgen. Bovenstaande zou ik alleen in het voorjaar en de zomer doen. In het najaar en in de winter groeit het niet dus dan is het zo kapot ook ivm regen.
zou je ze echt elke dag van wei wisselen ? is 1 dag wel genoeg rust voor gras ?