Ik wil graag meer weten over gras, suggesties?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

RianneH

Ik wil graag meer weten over gras, suggesties?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-10 14:23

Omdat gras natuurlijk super belangrijk is in het rantsoen van een paard zou ik er graag meer over willen leren. Ik wil er graag zo veel en zo breed mogelijk informatie over vinden, bij voorkeur literatuur. Maar, waar moet ik beginnen....
Zijn er hier mensen met goede tips? Kennen jullie goede boeken, duidelijke websites of andere informatiebronnen?

Ik wil dus niet specifiek een bepaald ding weten, maar me er echt in verdiepen. Zijn er ook bokkers die dat gedaan hebben?

tamary

Re: Ik wil graag meer weten over gras, suggesties?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 15:58

pb MadamX eens.

dijhsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 16:50

cursus voeding van het paardenkenniscentrum is zeker aan te raden, heb er zelf érg veel geleerd, over fructaan, bemesting etc...je word er een hoop wijzer van, erg praktijk gericht, en duidelijk uitgelegd..succes! oja, ze worden door 3 plaatsen in het land gegeven geloof ik
http://www.paardenkenniscentrum.nl

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 19:50

Zoals dijhsa hierboven al aankaart, ik heb ook erg veel geleerd bij het paardenkenniscentrum! Bij de cursus huisvesting en weidebeheer komt een deel over gras (wei), ik denk dat dijsha deze gevolgd heeft? Ik heb zelf ook voeding gevolgd, en ga eind november gras en ruwvoer volgen. Erg leerzaam!

dijhsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 21:02

Hihi, kiki, ja, heb er meerdere gevolgd, indrdaad ook huisv. en weidebeheer..maar goed: leerzaam dus!

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-10 01:03

Dat klinkt super! Lijkt me heel leuk om te doen, bedankt voor de tip :D

Wat zijn de kosten ervan ongeveer?

MarcR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 07:36

Ik heb enkele jaren geleden twee handboeken afgedrukt die ik op internet had gevonden. De eerste was afkomstig van de universiteit van Wageningen met vooral wetenschappelijke info over grassen.
De tweede was afkomstig van de Vlaamse gemeenschap, was meer praktisch en behandelde alle aspecten van grasland : voorbereiden, zaaien, mest, onkruiden,enz.
Ik heb ze niet meer dus kan je niet zeggen waar je ze vindt, je zal moeten zoeken.