Omdat ik de trotse eigenaar ben van een Stubben Maestoso wil ik natuurlijk van jullie weten hoe ik die zo mooi mogelijk kan houden!
Hij is dus gloednieuw...
Ik heb om te beginnen al de beugelriemen onder het zweetblad gehangen (met de gespen onderaan) en mijn zadelsteun gebandageerd (hehe, nu beschadigt ie tenminste niet!) Ik steek de beugels niet op, en haal na het rijden even een vochtige doek over het zadel. Hoes er natuurlijk over.
Hoe doen jullie het met vet/poetsen enzo? en nog andere tips?
En meteen een vraagje: valt mijn zadel onder de verzekering van mijn ouders als ie gestolen wordt? Hij ligt op de pensionstal in een afgesloten zadelkamer!

En voor mij geldt ook: geen ruzie maken met stalgenoten... iemand op stal had ruzie en die vond haar KN terug met een fikse kras erin (duidelijk met pen ofzo gedaan) Als iemand dat bij mijn zadel doet joh, berg je maar vast, want ik ben in staat hun zadels door de gehaktmolen te halen
ja, balen) dekte mijn verzekering het niet omdat het zadel permanent op de stal aanwezig was. Tijdelijk (< 3 maanden) elders verblijvende spullen vallen onder de inboedel verzekering, dat was bij mij dus niet. Nu heb ik het in een aparte clausule laten opnemen en wordt diefstal gedekt mits er sprake is van braaksporen aan mijn eigen zadelkast. Voor de zekerheid zou ik het gewoon even navragen bij je eigen verzekering, apart verzekeren is niet zo duur en zeker de moeite (weet ik nu uit ervaring).