anti-diefstal zadelsteun

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

elexis

anti-diefstal zadelsteun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-10 07:57

Sinds een tijdje sta ik op een nieuwe stal, en daar zijn onlangs de zadels gestolen. :( Nu fiets ik dus iedere dag met mijn zadel heen en weer, maar daar worden ik, mijn fiets en mijn zadel niet zo gelukkig van. :P

Ik heb wat rondgekeken en gedacht en nu ben ik van plan om de volgende constructie te gebruiken:
kast met gewoon slot op slot +
op slot met een moeilijk open te knippen hangslot +
anti-diefstal steun +
kabel wat een alarm geeft als iemand eraan begint te prutsen of de kabel open knipt.

Ik hoop dat dat voldoende moeilijk is om het te laten hangen..

Alleen.. ik wilde nu dus zo'n zadelsteun kopen, maar die zijn er van 30 euro - 50 euro van verschillende merken..

Wie heeft er ervaring met welk merk? Het is een behoorlijk prijsverschil namelijk!

8nnemiek

Re: anti-diefstal zadelsteun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 10:26

Discussloten zijn heel moeilijk open te knippen, dus die zou ik dan zeker gebruiken :)
Welke anti-diefstal steun je neem maakt niet zo veel uit, als je maar zorgt dat je hem niet gewoon met een paar schroefjes van binnenuit vast schroeft, want dat hebben ze natuurlijk binnen no-time los.
Een alarm schrikt wel af natuurlijk, maar is er dan ook iemand in de buurt die het kan horen? Anders heeft het niet zo heel veel zin. Er zijn wel van die goedkope alarmpjes bij de Wibra, die kun je met zo'n schakelaar aan en uit zetten, en zijn heel makkelijk overal aan te bevestigen. Als je zoiets in je kluisje verstopt.. Moet je wel zorgen dat je het zelf wel makkelijk uit kan zetten als je iets nodig hebt, zodat niet steeds het alarm af gaat :Y)

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 10:31

Toen een paar jaar geleden mijn zadel is gestolen en ik ook mijn nieuwe zadel mee naar huis moest nemen, heeft mijn man een steun voor achter op de fiets gemaakt. Zo kon ik mijn zadel makkelijker vervoeren. Hij had een plank en daarop recht op een ander plankje geschroefd. Daarover heen een stuk plastic pijp zodat het zadel erop kon liggen en niet zou beschadigen. met schroeven de hele handel op de bagagedrager geschroefd en zo kon mijn zadel mee naar huis op de fiets. Ik had wel een zadelhoes erover heen en met een kleine bagagespin zat mijn zadel vast op de steun. altijd wel een heel gedoe, maar het werkte uit de kunst. Toen het herfst werd (en slechter weer) heb ik uiteindelijk een verzekering afgesloten en mijn zadel op stal achtergelaten. Want regen en slecht weer was niet zo bevorderlijk voor mijn nieuwe zadel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 10:33

Sorry maar er als ze echt je zadel willen hebben dan houdt echt niets dieven tegen. En niet vergeten dat dieven vaak een loper hebben van alle soorten sloten die er zijn.

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 13:56

zoek even met de zoekfunctie, hier is al een topic over en daarin heb ik eea aan beveiliging op een rijtje gezet. Ik heb uiteindelijk gekozen voor een mini-lock alarm, dit is een kabel met daaraan een slot. Als het geforceerd wordt of geporbeerd wordt om door te knippen, dan gaat er 120 decibel af. Ik haal dat door de ringen van mn zadel en onder de boom door en dan maak ik het vast aan mijn zadelsteun. ideaal en handig te gebruiken, je kunt zo je zadel overal aan vastzetten

elexis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-10 14:03

Bedankt voor de reacties al vast.

- Ik wil van die anti-diefstal schoreven gebruiken zodat de steun niet losgemaakt kan worden. Verder is het op een boerderij dus er zijn als het goed is wel mensen die het alarm af kunnen zetten als het afgaat. hihi..

Ik snap dat als iemand het zadel wil hebben dat ze het dan uiteindelijk wel meenemen. Het is een kwestie van het zo moeilijk maken dat de andere zadels aantrekkelijker zijn denk ik.

Ik heb idd meerdere topic erover gevonden, maar in geen van e topic stond iets ove rhet verschil tussen de merken.

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 14:11

Die anti diefstal steunen, zijn allemaal ongeveer het zelfde. het is vaak de prijs.
Je kunt hier wel en heel zwaar hangslot aan hangen, maar ik heb gezien dat ze dan wel gewoon het ijzerwerk kapot knippen, die hebben een beton schaar bij, en daar krijgen heel veel mee open.
Ik weet niet hoe je kast op slot zit ?
Gewoon een haakje waar je een hangslot door heen haakt ? dat is voor hun ook geen probleem.

Het alarm wat je in gedachte had, ik zou aan de binnenkant van je kast een zgn, kast schakelaar bevestigen. Dit is zo'n schakelaartje die veel mensen in de kast hebben zitten dat wanneer ze het deurtje openen automatische het licht aan gaat.
Aan de schakelaar bevestig je een 12 volt sirene, deze kun je kopen voor 19 euro op internet 118db, hoor je tot ver genoeg
en dan even een 12 volt blok batterij zoeken, deze worden niet zo heel veel gebruikt, maar zijn nog wel te krijgen.
ik denk dat het hele alarm nog geen 50 euro kost.
Alleen als je er zelf in wilt gaat hij ook even af.. tenzij je ergens een aan uit schelkaar verstopt ;)

elexis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-10 14:28

Het is mijn bedoeling om de kast af te sluiten met een normaal ingebouwd slot. Daarnaast zit er een stevige beugel op waar een slot doorheen kan. (weet niet hoe dat heet?) Ht slot wat ik daarvoor heb is aardig dik. Er blijft daarmee ook niet zoveel ruimte over om een schaar of kniptang of wat dan ook op te zetten.

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 14:33

jaa, een slot houdt ze niet meer tegen..
sinds de komst van slijpschijven op accu :(

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 14:38

elexis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-10 14:44

@ Alane, ik zal het eens bekijken. Maar ik ben het gesleep ook gewoon zat. *bloos*.. haha.. iedere dag dat ding mee en dan he je het niet bij je als je toch wilde rijden enzo :P

Overigens bedenk ik net, is zoiets mss wel een goede tijdelijke oplossing. Er gaat wel een keer een zadelkamer komen zodat iedereen zn zadel kan verzekeren.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 16:16

Als het transport simplere is/wordt, krijg je er mischien ook meer aardigheid aan je zadel mee te nemen als je naar je paard gaat... + is er een zadelkamer is die hoes altijd handig als je een keer je zadel moet vervoeren.

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 16:44

elexis schreef:
Ik heb idd meerdere topic erover gevonden, maar in geen van e topic stond iets ove rhet verschil tussen de merken.

[HAR] Zadelslot

hier heb ik wel degelijk enkele merken opgenoemd en vergeleken

maria_62

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 10:05

Sheela welke verzekering heb jij afgesloten? Mijn verzekering dekt geen zaken buiten de deur. Ik heb de zadels nu in zadelsteunen van Stubbs met hangslot achter een gesloten deur van de zadelkast. Maar ook dit kan open. Ik neem de zadels dus mee naar huis. Ik heb alles gefotografeerd en beschreven en heb de aankoopbonnen maar heb hier ivm de verzekering dus aan.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 20:24

maria_62: een speciale zadelverzekering. * zoekt even naar een adres*
Ha gevonden! Hippo International B.V.
Postbus 82
6865 ZH Doorwerth 024-3719700

is een recreatie ruitersport pakket
die is er speciaal voor zadels, maar ook oor rijtuigen en trailers. Maar ik heb daar dus mijn zadel verzekerd. Bij mijn gewone verzekering zit het wel bij de inboedelverzekering, maar in de kleine lettertjes staat dat het spul niet langer dan 3 maanden achtereen buitenshuis mag zijn. Mijn zadel lag dus al ruim een half jaar op stal toen het gestolen werd. Was dus een boel heibel met de verzekering om het toch vergoed te krijgen. Ik heb toen moeten zeggen dat mijn zadel elke 6 weken een weekend mee naar huis ging om gepoetst te worden. Toen was het goed. En om dit gezeur niet nog eens te krijgen heb ik een zadelverzekering afgesloten.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 09:22

Misschien een beetje vreemd, maar op boerderijen hebben ze over het algemeen wel een hond. Zou die niet 's nachts in de ruimte kunnen waar de zadels bewaard worden? Alarm + bewaking.

En ik weet niet hoe de boerderij-eigenaren ertegenover staan, maar hebben jullie al eens gevraagd of jullie de zadels 's nachts binnenshuis mogen bewaren?

elexis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-10 08:06

Ik heb ondertussen zo'n zadelrugtas gekocht. Maar dat gaat het niet worden, aangezien mijn zadel er niet inpast.

Verder heb ik contact gehad met de bovenstaande verzekeraar en dat gaat waarschijnlijk lukken! :)

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 09:05

Ik zou toch maar mijn zadel verzekeren als ik jou was. Wat voor sloten je ook gebruikt, dieven krijgen alles open. Hooguit duurt het een minuutje langer.