Ervaringen Bokkers met stal (bv:stal aan huis) in buitenland

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bonita_Bon

Ervaringen Bokkers met stal (bv:stal aan huis) in buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-10 14:35

Ik ben erover aan het twijfelen mijn biezen (en paarden) te pakken en te verkassen naar het buitenland. Ik ben de beperkte ruimte en de daarbij horende hoge kosten zo vreselijk zat! Welke bokkers wonen er in het buitenland en hebben paarden aan huis of hebben er een bedrijf? Vertel! Tips. Ervaringen. Hoe bevalt het?

DubbelFun

Re: Ervaringen Bokkers met stal (bv:stal aan huis) in buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 13:13

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 20:45

Heb in buitenland gewoond (Belgie) en ben weer terug verhuisd naar ZV (met 2.5 hectare) en heb een eigen bedrijf sinds nu bijna 4 jr.

Wat wil je weten ?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 20:37

Ik ben ook van Belgie naar Nederland verhuist, hier wel veel ruimte (of toch genoeg), zit in het noorden. Prijzen vallen ook erg mee.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 20:38

Een vriendin van mij is samen met haar man en paarden verhuisd naar Ostfriesland, Duitsland. :j
Prijzen zijn daar verschrikkelijk anders.

Schuimpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 16:32

De prijzen zijn in het noorden van het land veel goedkoper dan in de rest van NL. En in duitsland is het nog goedkoper. Als je dicht aan de grens zit heb je goedkope percelen en kun je wellicht een hogere prijs vragen als je iets voor jezelf begint ivm met nederlanse ruiters.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 18:05

Ik woon in Belgie en heb de paarden (binnenkort) aan huis (want ik woon er nog niet omdat het woonhuis niet klaar is). Prijzen in Antwerpen zijn niet interessant voor Nederlanders omdat ze even hoog liggen en voor sommige gebieden zelfs hoger aangezien hier weinig ruimte is. Belgisch Limburg was goedkoper, maar daar staan de gemeentes niet te springen om nog meer paarden dus is bijv. bakaanleg moeilijk. Ardennen zijn ook goedkoper maar daar is veel aanbod in paardenbedrijven dus daar zul je weer met iets interessants moeten komen, of dagelijks ver reizen naar grote steden als bijv. Brussel of Leuven voor je werk.