Het land is nu erg schraal en aangezien hij af leek te vallen besloten wij om hem bij te gaan voeren. Vangen, geen probleem. Het hek uit. Geen probleem. Ergens vastzetten: daar beginnen de problemen.
Ons anders zo rustige paard veranderd in een stresskip. Stampvoeten, ronddraaien, continue kijken waar de anderen zijn. Hij heeft dan ook geen rust om zn voer te eten dus met veel moeite krijgen we er genoeg in.
Lastiger is dat hij om sommige momenten zo gestresst raakt dat hij elk oog voor de omgeving verliest. Een willekeurige mens kan onder de voet gelopen worden en ook voor zichzelf kijkt hij niet meer uit. We hebben hem vandaag dus helaas met een extra schaafplek terug in het land moeten zetten
.Rijden vanuit het land hebben we tot nu toe 1 keer gedaan, maar willen we wel vaker doen. Toen was het ook een heel gedraai en veel onrust. Met zadel erop en ruiter aan boord was het weer over. Overbodig te zeggen dat trailerladen nu ook niet zo vlekkeloos gaat. De anderen kunnen hun paard rustig vast zetten, rustig er mee bezig zijn terwijl het paard ondertussen in slaap valt
.Dit paard heeft nog nooit 24/7 op het land gestaan. Hij staat nu bijna drie weken op het land en lijkt het duidelijk leuk te vinden. Ik wil hem er dus niet zonder meer zomaar vanaf halen (maar als hij blijft afvallen en ik krijg er niet genoeg bijvoeding in dan zal het wel moeten). Ook zal de hoefsmid binnenkort toch echt moeten komen.
Op dit moment zijn we vooral bezig met 'gewoon doen, uit land halen, gedrag negeren, gewenst gedrag belonen' in de hoop dat het kwartje valt dat hij echt wel weer terug mag naar het land. Deze benadering werkt op dit moment nog niet
. Graag zou ik hem wat meer zelfvertrouwen willen geven om dit op te lossen. Heeft iemand enig idee? Is Parelli misschien een oplossing? Aan de andere kant moet ik dergelijke oefeningen natuurlijk wel op een veilige manier kunnen uitvoeren zonder dat paardlief zichzelf en mij in gevaar brengt.
Goed, dit was een heel verhaal maar het is dan ook mn eerste echt serieuze probleem met dit paard. Graag jullie ideeen en tips
. 
.
) is bijgekomen heeft hij die andere merrie ingeruild voor deze.