Ik heb een stuk wei waar de paarden pas volgend voorjaar weer opgaan. Hier wil ik kalk op strooien, omdat er veel onkruid op staat. Nu staat het gras/onkruid zo'n 15-20 cm hoog. Zou het beter zijn als ik het eerst maai? Zodat in het voorjaar het gras geen last heeft van het al hoog staande onkruid? Of zou dat niets uitmaken?
Oke Klaver groeit het liefst op stikstof-arme grond. Dus als je mest met een meststof waar veel stikstof in zit dan heb je kans dat de klaver langzaamaan minder wordt
Klaver kun je trouwens wel gewoon met wortel en al verwijderen als je het echt snel weg wil hebben, dat gaat het beste met bv een verticuteerhark.
door stikstofrijke mest ze strooien vergiftig je als het ware de klaver en sterft die af.
Kalk strooien heeft enkel nut om mos in het gras te verkomen, want mos wil op zure grond groeien en door kalk maak je de grond minder zuur.
dus, kunstmest met veeeeel stikstof en dat is dus de KAS , daar zit bijna 22 procent in en meer mag er niet verkocht worden in nederland (een paar jaar geleden was er nog MAS en daar zat bijna 27 procent in , maar daar kun je bommen van maken dus dat mag niet meer)
PaulineG
Geplaatst: 21-09-10 08:31
Mijn pa maait alles eind van het jaar eerst heeeeel grondig om daarna de kalk rond te strooien, gebruik wel voldoende kalk hoor
margaretha1
Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-10 08:32
Ik wil het land niet bemesten, ik doe er alleen kalk op.... (op dit moment)
Maar mijn vraag is nog niet beantwoord: eerst maaien of maakt het niet uit dat het gras lang is?
margaretha1
Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-10 08:32
PaulineG schreef:
Mijn pa maait alles eind van het jaar eerst heeeeel grondig om daarna de kalk rond te strooien, gebruik wel voldoende kalk hoor