Er was niet veel haver meer over dus heb het maar weggegooid, alle voederbakken grondig gereinigd en gisteren nieuw voer gekocht, haver, maisvlokken, zemelen en gerst (tenminste, volgensmij heet het zo in het Nederlands). Nu deed ik de Haverzak open en daar krioelde het al meteen weer van die vieze torretjes. Helaas is de zak gescheurd en kan ik er ook niet meer mee terug. Merkwaardig is wel dat ze echt alleen in het haver gaan zitten, en niet in de rest.
Maar nu vroeg ik me af wat ik hiermee moet ? Kan het gevaar als ik dit alsnog aan mijn paarden geef ? Vanochtend zaten er trouwens niet alleen volwassenen, maar ook ineens een héleboel ieniminie beestjes.
Ik gruwel er echt van, maar als het geen kwaad kan geef ik het gewoon.
Zoniet, is er een manier om deze te bestrijden ? Ik heb wel gelezen dat ze een warme temperatuur nodig hebben om zich voor te teplanten, misschien is het een idee om de zak in onze kelder te zetten, waar het niet warmer dan 14 graden is.. ?
Ik hoop dat iemand kan helpen, want ik vind het maar vreemd en maak me een beetje zorgen over de kwaliteit.

/EDIT
Voor de mensen die géén idee hebben over wat ik het heb : http://nl.wikipedia.org/wiki/Graanklander