Wat houdt leasen precies in?

Moderators: Dyonne, Pistasche, Nicole288, Apple, C_arola, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

wreckh

Wat houdt leasen precies in?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-10 18:03

(Hoop dat ik het op de goede plek plaats, had echt geen idee)

Wij hebben hier thuis ruimte voor max 3 paarden. Mijn moeder heeft besloten te stoppen met haar oude haffie, dus die wil ik graag hier laten komen. Dit zou betekenen dat er hier 1 paardje weg moet. Dit zou dan Yara zijn, maar ik heb er best wel moeite mee. Het is gewoon een erg leuk en supersterke pony. Eigenlijk zou ik haar wel willen aanhouden. Nu zat ik erover te denken om haar misschien te verleasen. Ik heb hier echter helemaal geen verstand van.

Wat houdt het precies in?
Neem aan dat er dan een contract zou moeten worden opgesteld?
Is het zo dat alle kosten voor diegene zijn die haar least?
Iemand nog tips of ideeen? Hoor het graag!

* Afke * Marleen
/_ /-| /_/ /^ /_\

friesiszwart

Re: Wat houdt leasen precies in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 18:05

je hebt pb

je kunt de richting van de wind niet veranderen, wel de stand van je zeilen. ga je mee op buitenrit of ruitervakantie? http://www.fanerberveld.webnode.nl

Kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 18:08

Een contract opstellen is wel heel handig, kunnen er ook minder makkelijk misverstanden ontstaan. De kosten kun je zelf bepalen, bij mijn leasepony (alleen doordeweeks) betaal ik bijvoorbeeld alleen stallingskosten en de eigenaresse betaalt hoefsmid, dierenarts etc. Alle overige kosten. Er zijn bijvoorbeeld ook wel opzetten voor een leasecontract op internet te vinden. Dat is wel handig als je geen idee hebt, kan je even kijken. :)

[edit] Als je bijvoorbeeld bij google zoekt op 'leaseovereenkomst paard' en dan de tweede aanklikt krijg je al een aardig voorbeeld. :)

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-10 15:20