Ik heb een vraagje. Er is een meisje op mijn stal en die heeft 2 paarden staan, maar red het niet, kan het niet en wil ze niet uitmesten. Ik wil ze best twee keer in de week allebij leeg halen. Maar dat ga ik natuurlijk niet voor jan met de korte achternaam doen!
Wat is een normale prijs per stal, om uit te laten mesten (leeg trekken)
En wat betalen jullie extra om je paard uit te laten mesten op je stal?
Je bent 18 jaar en minimum loon is dus ca €4,- per uur. Opstrooien is 5 a 10 minuten werk. Afhankelijk of je snel of sloom werkt. Zeg dat je 15 minuten bezig bent in totaal per dag. 5x 15 minuten = 75 minuten. Dus €5,- aan uurloon. Daarnaast moet je 2 keer uitmesten, hiermee ben je (laten we zeggen) 2x 25 minuten kwijt (veel uitschep werk). Dat is dus 50 minuten. Laten we zeggen dat je dit 1x op zondag doet en dus 200% uitbetaalt krijgt, dan kom je uit op €2,70 en €4,40 voor die twee dagen. Alles bij elkaar opgeteld kom je dus uit op €13,10 aan loonkosten perweek.
Anoniem
Geplaatst: 15-09-10 13:45
bedankt voor de berekening
maar het zijn 2 stallen die 2x in de week gedaan moeten worden! 26 per week word het dan :S
Overleg het maar haar, dan kom je vast wel op iets reëls.
Horseware
Geplaatst: 15-09-10 14:02
Hier vragen we 30 euro per stal per maand. Dan wordt er 1x per 2 dagen volledig uitgemest en worden 1x per 2 dagen alle drollen van je paard uit de weide gehaald.
Laatst bijgewerkt door Horseware op 15-09-10 14:12, in het totaal 1 keer bewerkt
joyce B
Geplaatst: 15-09-10 14:07
Focussed schreef:
Hier betaal je €30,- extra als je wil dat ze hem elke dag uitmesten. Dus €1,- per dag..
Op mijn vorige stal ook zo iets, dacht 25 euro extra. een andere stal vraagt 15 euro, dan wordt 3x per week uitgemest, ken ook een stal dan betaal je los €2,50 per keer. Maar echt grote beurt van 1 of 2x per week en de rest van de week alleen opstrooien, zou ik meer voor vragen dan wanneer je het elke dag bij kunt houden...
Ik weet dat iemand hier in de buurt 4,50 vraag per stal die helemaal leeg moet en dat krijgt hij er ook voor. Uitmesten hoort bij paarden, en als je dat niet wilt, kost dat je gewoon best wat...
Raiza
Geplaatst: 16-09-10 15:13
Je kan alleen uitmesten in mijn ogen niet vergelijken met een bedrag "extra" bovenop het stalgeld. Tenslotte verdienen ze met het stalgeld al aan je, en TS niet.
Focussed schreef:
Nee dit is voor 2 stallen.
25 minuten om 2 stallen goed uit te mesten is vreselijk snel.
Wij mesten thuis elke dag uit (drollen en natte plekken uit de stal halen + bijstrooien) en hoeven dus nooit echt leeg te halen (muv de "grote schoonmaak"waarbij alle muren ed met hogedrukreiniger en desinfectie gedaan worden), maar ik ben dagelijks voor 4 stallen toch echt wel een dik uur bezig.
Ik vind 4-5 euro per stal een net bedrag. Je moet er tenslotte wat voor over hebben als je zelf niet uit zoekt te mesten, en anders geen paard willen houden.