poets tas of een poetskoffer aanschaffen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Briiet

Berichten: 2611
Geregistreerd: 10-12-09
Woonplaats: MAKKUM FR

poets tas of een poetskoffer aanschaffen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-14 10:00

mijn koffer is nu echt aan vervanging toe.
nu zag ik dat er ook poets tassen zijn.
nu is mijn vraag wat vinden jullie handiger een koffer of tas? en welke merk is nu goed?

Kiwipitje

Berichten: 10537
Geregistreerd: 18-02-05

Re: poets tas of een poetskoffer aanschaffen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 10:07

Ik heb een tas met zo'n stugge rand er boven in. Vind het ideaal omdat je je cap erop kan leggen en dan als één geheel kan dragen.

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: poets tas of een poetskoffer aanschaffen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 10:09

Ik persoonlijk vind die tassen niks, en heb liever een stevige kist waar ik ook op kan staan voor bijv vlechten.
De tassen kun je wel handig dragen over je schouder maar ja, ik vind ze persoonlijk veel onoverzichtelijker.

quartel

Berichten: 15894
Geregistreerd: 14-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 10:10

Een mandje van de AH doet het ook super :j
:D

Unique6

Berichten: 2267
Geregistreerd: 06-06-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 10:12

quartel schreef:
Een mandje van de AH doet het ook super :j
:D

:')

Briiet

Berichten: 2611
Geregistreerd: 10-12-09
Woonplaats: MAKKUM FR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-14 10:12

SuperAssie schreef:
Ik persoonlijk vind die tassen niks, en heb liever een stevige kist waar ik ook op kan staan voor bijv vlechten.
De tassen kun je wel handig dragen over je schouder maar ja, ik vind ze persoonlijk veel onoverzichtelijker.


daarom is die van mij ook stuk gegaan omdat ik er op ben gaan staan :P welke heb jij die niet stuk gaat?

Dieselpaard
Berichten: 1758
Geregistreerd: 19-07-11

Re: poets tas of een poetskoffer aanschaffen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 10:14

Tsja...in mijn poetskoffer is het ook altijd een bende, dus qua overzichtelijkheid maakt het niet uit, denk ik. Zelf heb ik gewoon een krukje die ik altijd overal mee naartoe neem. Ik denk dat het wel makkelijker is om een poetskoffer schoon te maken dan een poetstas. Die is van stof en heeft veel verschillende vakjes. Mijn poetskoffer heeft maar 1 groot vak en is van plastic. Spullen eruit, doekje erdoorheen en spullen er weer in. Het is erg persoonlijk denk ik zo... :)

Unique6

Berichten: 2267
Geregistreerd: 06-06-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 10:15

savanna04 schreef:
SuperAssie schreef:
Ik persoonlijk vind die tassen niks, en heb liever een stevige kist waar ik ook op kan staan voor bijv vlechten.
De tassen kun je wel handig dragen over je schouder maar ja, ik vind ze persoonlijk veel onoverzichtelijker.


daarom is die van mij ook stuk gegaan omdat ik er op ben gaan staan :P welke heb jij die niet stuk gaat?

Er zijn veel goedkope poetskisten waar een aantal kilo op kan. Ik koop eigenlijk nooit iets bij de Decathlon (vind geen leuke spullen :) ) maar mijn poetskoffer is handig, overzichtelijk, makkelijk mee te nemen en ik kan er op staan :D

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 10:16

savanna04 schreef:
SuperAssie schreef:
Ik persoonlijk vind die tassen niks, en heb liever een stevige kist waar ik ook op kan staan voor bijv vlechten.
De tassen kun je wel handig dragen over je schouder maar ja, ik vind ze persoonlijk veel onoverzichtelijker.


daarom is die van mij ook stuk gegaan omdat ik er op ben gaan staan :P welke heb jij die niet stuk gaat?

http://www.decathlon.nl/gb700-mix-bruin ... 30288.html
Tot 80 kg gaat het prima. Zelf ben ik rond de 75kg en heb er wel één scheurtje in maar dat was omdat ik met mijn volle gewicht op één voet in het midden stond omdat mijn paard me omduwde :')
Normaal sta ik gewoon een beetje naar de zijkant en dan kun je er prima uren op staan :P

matedor

Berichten: 964
Geregistreerd: 06-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 10:18

Ik heb een poets tas van de knhs ik vind hem heel fijn vakjes voor lle borsetels en een cap vak midden in best overzichtelijk. De laatste tijd heb ik hem niet meer nodig dus hij staat te koop maar ik vond hem altijd heel fijn voor mn spullen

Vjestagirl

Berichten: 26651
Geregistreerd: 11-08-06

Re: poets tas of een poetskoffer aanschaffen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 10:19

Ik vind poetstassen echt n ramp, koffers zijn veel fijner.

xSCWx
Berichten: 7060
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 10:20

Ik heb een poetstas en vind het ideaal omdat je hem makkelijk mee kan nemen over je schouder en dan nog wat kleine spullen erop kan leggen. De vakken aan de buitenkant gebruik ik voor borstels/hoevenkrabbers die ik dagelijks gebruik en binnenin gaan spullen zoals de latex handschoentjes, schoonmaakdoekjes, elastiekjes, zalfjes etc.
En om schoon te maken: alles eruit en in de wasmachine. (Meeste zand ed. wel even eruit kloppen natuurlijk)

Telpeva

Berichten: 14718
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 10:34

Ik heb een tijd lang alles in een goedkope rugtas rond gezeuld, handig voor op de fiets/scooter wanneer je geen auto hebt. Dat was niet eens een poetstas, maar gewoon een rugtas die ik ergens gratis had gekregen.

Een mandje van een AH hiervoor gebruiken vind ik een vies idee, mocht je die zomaar mee nemen dan?

Skittlez
Berichten: 678
Geregistreerd: 14-03-14
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 11:58


Dieselpaard
Berichten: 1758
Geregistreerd: 19-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 12:42

Telpeva schreef:
Ik heb een tijd lang alles in een goedkope rugtas rond gezeuld, handig voor op de fiets/scooter wanneer je geen auto hebt. Dat was niet eens een poetstas, maar gewoon een rugtas die ik ergens gratis had gekregen.

Een mandje van een AH hiervoor gebruiken vind ik een vies idee, mocht je die zomaar mee nemen dan?


Nu ik erover nadenk....ik vind het geen vies idee! Al het vuil wat normaal in je poetstas of koffer zit, valt gewoon door de gaatjes eruit. Eigenlijk wel heul handig, toch? :)

_MG

Berichten: 2875
Geregistreerd: 31-10-03

Re: poets tas of een poetskoffer aanschaffen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 12:46

Ik heb beide :)

Poetstas vind ik ideaal voor als ik op wedstrijd ga (of een ander uitstapje).Voordeel is dat er vanalles in aparte vakjes aan de zijkant kwijt kunt (zoals bijvoorbeeld manenborstel of antiklit) en de grote dingen gewoon in de tas zelf doet. Voor op stal heb ik gewoon een grote poetskoffer (van Waldhausen), daar heb je een groot en een kleiner vakje en boven in nog een klein opzet stuk zeg maar waar je kleine dingetjes in kwijt kunt. Ben hier erg tevreden over!

jorika1986

Berichten: 5217
Geregistreerd: 10-10-11
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 12:49

Ik heb een ''poetskoffer'' van de praxis. Prima ding. kan er op staan en hij koste maar de helft van wat ze bij de ruitersportzaak vragen voor een vergelijkbare kist.
Heb hem zelf een beetje opgeleukt met stickers.

fourseasons

Berichten: 4788
Geregistreerd: 07-08-13

Re: poets tas of een poetskoffer aanschaffen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 12:51

Ik heb een koffer, lekker makkelijk schoon te houden.

Briiet

Berichten: 2611
Geregistreerd: 10-12-09
Woonplaats: MAKKUM FR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-14 12:51

poets tas is denk ik te klein. weet anders niet waar ik peesbescherming en anti klit en wat andere spulletjes kwijt moet.
maar tas lijkt me makkelijk om buiten even te poetsen.

Brainless

Berichten: 29739
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 12:51

Ik heb beide, maar een koffer/plastic bak is veel makkelijker schoon te maken.

sallandval
Berichten: 6056
Geregistreerd: 21-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 12:51

ik heb die grijze van de divoza die ook een opstapkrukje is:

Brainless

Berichten: 29739
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 12:53

savanna04 schreef:
poets tas is denk ik te klein. weet anders niet waar ik peesbescherming en anti klit en wat andere spulletjes kwijt moet.
maar tas lijkt me makkelijk om buiten even te poetsen.

Daarvoor heb ik een oude (lekke) emmer, waarin ik mijn oude poetsspullen heb zitten.

Briiet

Berichten: 2611
Geregistreerd: 10-12-09
Woonplaats: MAKKUM FR

Re: poets tas of een poetskoffer aanschaffen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-14 23:04

dank jullie wel voor advies en tips

Jamira

Berichten: 106
Geregistreerd: 11-07-12
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 23:16

ik vind zelf een poetskoffer fijner, is makkelijker schoon te houden en je kan er vaak op staan :)

Tsjerk
Berichten: 43
Geregistreerd: 13-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 10:27

Ik zou een stevige kist nemen, niet al te groot en makkelijk mee te nemen. Als je er dan iets kwetsbaars in zou doen, dan blijft het na mijn idee beter heel dan in een tas