Paarden vervelen zich te pletter op de paddock, tips gezocht

Moderators: Dyonne, Pistasche, Nicole288, Apple, C_arola, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Willekes

Paarden vervelen zich te pletter op de paddock, tips gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-10 09:58

Hoi,

Mijn paarden en oudje van vriendin, zijn helaas gedwongen hun nazomerse dagen op de paddock door te brengen. Het is op de weide veelste te nat. Daar staan ze doorgaans overdag in gedurende zomer/herfst. In de winter staan ze op de paddock. Ze hebben bijna onbeperkt ruwvoer tot hun beschikking en een soort van schuilstal.

Naast de uren die wij ze eruit halen om wat te doen, vervelen ze zich echter te pletter. Paddock paradise is niet echt te realiseren op deze paddock, zeg maar.

Wie heeft er nog leuke suggesties ter afleiding?

Ze krijgen al wat wortels om te knagen, wilgentakken zijn ze op uit gekeken maar krijgen ze nog wel, bal ligt in de waterbak, liksteen, etc. Paddock is ‘’open’’ met draad en ligt gedeeltelijk aan de slootkant. Kunnen niet zo maar iets in de paddock leggen om mee te spelen wat vervolgens weer in het water kan belanden (denk aan skippybal of voerbal zo). Voerbal zou eventueel nog wel in hooibak kunnen. Als er dan brokjes uitvallen, vallen de brokjes door een rooster en kunnen ze er niet meer bij.

Dank je wel.

Willeke

PS Ik ben bekend met de diverse topics over paddockparadise, etc.

Anoniem

Re: Paarden vervelen zich te pletter op de paddock, tips gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 10:00

Kerstbomen, jute zak, berkenstammetjes.

daegonna

Re: Paarden vervelen zich te pletter op de paddock, tips gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 10:02

stukjes appel verstoppen onder kegels...

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 10:03

Is moeilijk he? Ik doe nog weleens een kleine pilon met een touw erdoorheen met een knoop. Kunnen ze aan trekken enzo. Of een skippybal.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 10:03

daegonna schreef:
stukjes appel verstoppen onder kegels...

Dan happen ze weer zand op. Vind ik ietsje minder.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 10:04

Het geheim van geluk ligt niet in doen wat je graag doet, maar plezier hebben in wat je moet doen. :j

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 10:11

Ik gebruik een hooinet met een skippybal erin en daar prop ik spulletjes tussen: worteltjes, broodkorsten etc. Lekker moeilijk te pakke omdat dat ding natuurlijk blijft draaien.
Of een bal met een gat en daar in (belonings) brokjes. Ik gebruik beloningsbrokjes met knoflook van de Boerenbond. Die ruiken lekker sterk en ze zijn er GEK op. <3 Ook goed voor de lichaamsbeweging! :D

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie