Verharden met steenpuin

Moderators: Apple, Nicole288, C_arola, Coby, Dyonne, Pistasche

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Leentje_

Verharden met steenpuin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-10 10:59

Heey iedereen :wave:

wij denken eraan om onze paddock die nu een modderparadijs is :+ te verharden met steenpuin ..
Het zou goed zijn voor de hoeven en verder is het voor ons ook de beste oplossing denken we .. tegels gaan wellicht verzakken en zand zal ook wel in modder omgetoverd worden na een tijdje ..

Maar zijn er bokkers die ervaring hebben met steenpuin ?? :)

Alvast bedankt

Leen

“When I was 5 years old, my mother always told me that happiness was the key to life. When I went to school, they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down ‘happy’. They told me I didn’t understand the assignment, and I told them they didn’t understand life.” -John Lennon-

Duhelo

Re: Verharden met steenpuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 11:29

Even een stipje, ik wilde hier ook een topic over openen

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 11:38

Ik weet niet wat je 'precies' bedoeld met steenpuin, maar houd je er rekening mee dat scherpe stukken steen de straal kunnen beschadigen, en dat in combi met mest/urine kan rotstraal veroorzaken...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 12:02

Je mag niet zomaar puin storten, daar heb je toestemming voor nodig van de gemeente.
Verder heb je puin wat je écht niet in je paddock wilt hebben, er kan oa glas in zitten.
Als als je gehoord hebt dat puin goed is voor de hoeven dan denk ik dat dat alleen geldt als er pebble-grind mee bedoeld wordt. Dus ronde kiezelstenen van 1 tot 2 cm.
De meeste paarden lopen behoorlijk beroerd op grof puin.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 12:13

ik hoorde iemand van cementpuin of asfalt puin, stort je los, en doordat de paarden erop lopen wordt het aangedrukt en vormt het een soort van ruw asfalt

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-10 12:14

ohh oke :j

bedankt voor de reactie's had er op internet wel eea over gevonden maar we hebben voor alle duidelijkheid nog niets besloten of aangekocht :)

“When I was 5 years old, my mother always told me that happiness was the key to life. When I went to school, they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down ‘happy’. They told me I didn’t understand the assignment, and I told them they didn’t understand life.” -John Lennon-

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 12:22

ik ben ook wel benieuwd naar hoeveel mensen hun paddock verhard hebben en met welk spul..

Freedom comes when you learn to let go, Creation comes when you learn to say no

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 13:01

als je tegels goed legt gaan die niet verzakken
puin zou ik niet doen, is ongelijk, en kunnen scherpe punten inzitten

uitgraven, goed zand storten, en stoeptegels of grindtegels
en stoepbandjes eromheen leggen
bij mij is niks verschoven of verzakt

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 13:38

Indien je toch met puin aan de gang wilt moet je 1 ding doen: daarna de loonwerker er een paar keer met de trekker o.i.d overheen laten rijden. Dan breken uitstekende stukken af.
Bij mij hadden ze in NL mijn dam vernieuwd. Had de gemeente geregeld en betaald. Dat werk ook met puin gedaan. Dus ik liep eigenlijk al te zeuren over de paardenhoeven maar die man zei toen al gelijk dat ze het nog plat gingen walsen. En dan steekt er eigenlijk niets meer uit.

Retiens la nuit... ;)

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-10 13:44

Mijn vader heeft net een grondwerker gebeld en die zei ook dat we kunnen kiezen tussen harde en zachte puin..
dus ik ga er vanuit dat we dan het zachte moeten kiezen ..

Verder gaan we er nog eens verder over nadenken :)

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-10 14:31

Ik heb even verder ge-internet etc :)

we zijn van plan van volgende zomer wel voor beton te zorgen, maar daarvoor moet het dus eerst opgehoogd worden ..
we zouden dan nu een soort puin erin laten storten, geen te grof puin.
En dan zouden we volgende zomer weer verder kijken, opnieuw ophogen en beton erop ..
het gaat trouwens om niet zo'n groot stuk maar we moeten er echt wel snel iets aan doen

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 23:06

Ik heb een deel van mijn erf verhard met gebroken puin. Die stukken mijd ik altijd met de paarden. Ze lopen er beroerd op. Wat mooi aangereden is, gaat wel, maar de lossere stukken vinden ze niet fijn aan hun voetjes. Ik zou het zeker niet in een paddock gooien. Als ondergrond (om verzakken tegen te gaan) is het heel goed, maar als versteviging totaal ongeschikt. Niet doen dus.

Een vergunning heb ik niet aangevraagd hoor, je kunt aan de gang blijven zeg. Voor je paddock heb je formeel ook een vergunning nodig, maar die heb je vast niet aangevraagd. De heren van de gemeente (ik ben aan het bouwen dus ze komen regelmatig) zeggen hier ook helemaal niks van. Zolang het een beetje binnen de perken blijft en het er netjes uit ziet, hoef je niet zo snel bang te zijn.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie