jeps komt door het rare weer. t heeft allemaal wat te lang gestaan door dat het zo nat was en daar wordt het grauw van. (wij hebben zelf tarwe (stro) en mn vader zei het al) dat van ons ziet er gelukkig nog wel redelijk uit. maar ook wel velden gezien waarop t al zwart aan het worden was)
ik gebruik het alleen als bodembedekking en voer mn ponys hooi en brok met muesli, maar wou weten of dit geen kwaad kan als ze eralsnog van eten.
denk het niet anders had de boer het vast niet verkocht maar heb altijd dat glanzende gele gehad.
vorige keer hadden we hooibalen daar gehaald en bij in de schuur plaatsen rook het muf en bleek er al schimmel in te zitten, balen terug mogen brengen maar ben daardoor wel extra oplettend met wat ik aangeleverd krijg
wat doffer stro kan geen kwaat voor paarden als ze er van knabbelen,al zal het minder smakelijk zijn..het enige nadeel is dat het zoals hier boven al gezegd is het weer erin zit en het sneller stoffig word.. verder neemt het wel goed vocht op.
mn ponys staan nooit in de stal als ik opstrooi, staan in een schuur met zn twee. als ze op stal gaan hangt de meeste stof al niet meer in de lucht en is dat neergekomen ergens :p
Pikeur
Geplaatst: 13-09-10 21:55
brenniie schreef:
verder neemt het wel goed vocht op.
Inderdaad, het staat wat minder mooi maar het is niet slecht