Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Melanie5 schreef:Mijn draad tester geeft de waarde in kilowatt aan. Een lichtnet apparaat hoort tussen de 6 en 9 kW te geven. Een batterij (zo'n klok) geeft meestal niet meer dan 4 kW.
Het ligt ook wel aan je draad hoeveel er uiteindelijk tegen het paard aan komt.
Nou maakt Ibbel hier en daar wel een klein foutje tegen de wet van onze grote vriend Ohm, maar dat is niks bij wat hier staat.....gohya schreef:Ik heb ook zo'n stroom tester en die geeft gewoon KiloVolt aan.
Ik heb nu een nieuwe batterij van 9volt en 165Ah [hoogste die er is] en de meter geeft maar 4,6 tot 5,0 aan.Hoe groter de omtrek is van je weiland hoe hoger de Ah moet zijn.
Als jou meter maar 1,2 of hogguit 2,2 aangeeft zit er weinig stroom op je lint.Als je stroom hebt op het lichtnet dan moet er ergens een onderbreking zijn lijkt me.
Ik heb toevallig pas nog een stuk lint moeten vervangen,gaf geen stroom meer door.Wat bleek?er waren veel brandgaten in dat stuk lint.
ikke schreef:gohya schreef:Ik heb ook zo'n stroom tester en die geeft gewoon KiloVolt aan.
Ik heb nu een nieuwe batterij van 9volt en 165Ah [hoogste die er is] en de meter geeft maar 4,6 tot 5,0 aan.Hoe groter de omtrek is van je weiland hoe hoger de Ah moet zijn.
Als jou meter maar 1,2 of hogguit 2,2 aangeeft zit er weinig stroom op je lint.Als je stroom hebt op het lichtnet dan moet er ergens een onderbreking zijn lijkt me.
Ik heb toevallig pas nog een stuk lint moeten vervangen,gaf geen stroom meer door.Wat bleek?er waren veel brandgaten in dat stuk lint.
sorry, meer gezwam in het niks. Een grotere omtrek verlangt een groter pulsvermogen (Jouls). Meestal gaat dit samen met een hogere spanning.
Ah zegt alleen iets over de capaciteit van de batterij; wat op het lint staat wordt bepaalt door het apparaat.
Bij lange afstanden is het zinvol om de linten op een aantral punten onderling door te verbinden. Dit geeft een betere puls op het verste punt van je omheining. Bovendien is de omheining minder gevoelig voor zwakke plekken in het lint.
gohya schreef:Gezwam?? waar ik mijn batterij heb gekocht hebben ze mij dat zo uit gelegd.Het Ah gehalte zou met de omtrek van het weiland te maken hebben.Ik heb dit zelf niet verzonnen maar zo werd het mij verteld.Kan me niet voorstellen dat de verkoper dit zelf verzint?
ikke schreef:gohya schreef:Gezwam?? waar ik mijn batterij heb gekocht hebben ze mij dat zo uit gelegd.Het Ah gehalte zou met de omtrek van het weiland te maken hebben.Ik heb dit zelf niet verzonnen maar zo werd het mij verteld.Kan me niet voorstellen dat de verkoper dit zelf verzint?
geen idee hoe groot de duim van die verkoper is maar het slaat in ieder geval nergens op.
gohya schreef:ikke schreef:geen idee hoe groot de duim van die verkoper is maar het slaat in ieder geval nergens op.
Kan jij me vertellen waar ik dan naar moet kijken?
Ik wil een batterij die de hele omtrek van het weiland voorziet van stroom en dat overal zowat gelijk is aan voltage.Ik snap ook niet waarom mijn stroomtester maar 5,0 KV aangeeft als er net een nieuwe batterij inzit van 9volt.Ik heb een oranje tester,merk weet ik zo niet.