Maar er zijn zoveel verschillende te koop , en ik zie nergens echt duidelijk uitgelegd welke specificaties er nodig zijn voor een paardenwei. Het lijkt wel of elke verkoper weer andere waardes gebruikt

De 1 richt zich op het (uitgaande ?) voltage , de ander weer op Joules...
Wat zijn nu echt de waardes die ertoe doen ?
Zo hebben we nu een schrikdraadapparaat op het oog dat geschikt voor een afrastering tot 65 km , en dat 1,5 Joule "is" , maar je hebt hem ook in bvb. 4,5 Joule en die is dan nog voor een veel langer eind.
Natuurlijk moet hij wel de juiste afstand kunnen halen , maar ik neem aan dat dat ook nog erg verschilt qua welk lint / draad je gebruikt.... alhoewel ik toch aanneem dat zit ver genoeg zal reiken

Maar belangrijker vind ik dat de klap die ze krijgen hard genoeg is. Er zit 1 erg hardnekkige kleine pony bij die van mij bij wijze van spreken zachtjes aan wel eens 30 seconden mag liggen stuiptrekken als ze nog 1 keer onder de draad door probeert te schieten

Welke waarde geeft nou eigenlijk de grootte van de klap aan , en welke grootte heb je nodig in de categorie hardnekkige kleine ponies ? Help