Ik heb mijn twee ponies momenteel staan op 2000m². Ik werk een beetje volgens het principe PP (paddock paradise). Ze hebben nu een ruimte loopstal ter beschikking van 5*10m, een paddock van 10-20m en dan twee weides. De ene is 1000m², de andere zal iets kleiner zijn. Ze hebben de hele zomer dag en nacht buiten kunnen staan, nu staan ze enkel overdag op de wei, 's nachts paddock + onbeperkt ruwvoer. Ik kom toe, maar het is krap. Nu heb ik het aanbod gekregen om een stuk grond te huren van 8000m², ik zou dan de helft minder betalen als wat ik nu betaal. (Wsl gaat het nog samen met een vriendin waardoor de prijs nog eens door twee gaat, we hebben dan beide nog altijd het dubbel aantal grond van hetgene we nu hebben.). Enige maar: het is nu nog een maïsveld... Omheinen-schuilstal bouwen is allemaal geen probleem. Ik vraag me alleen af in hoeverre het haalbaar is hier een degelijk weiland van te maken.

Iemand ervaring mee?
Het hoeft niet in een wip en een knip beslist te worden.Het land moet nog geoogst worden en dan evt. gezaaid worden (dit konden we op een akkoordje gooien met de boer). Ik móet niet weg op mijn huidige stalling, maar als ik me kan verbeteren; graag natuurlijk.