stalletje van vroeger terug

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
jendemen25
Berichten: 438
Geregistreerd: 28-09-09

stalletje van vroeger terug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-10 10:34

even kort, ik wil graag weer terug naar m`n oude stal waar ik vroeger stond. het is een simpel boerderijtje. ze voeren wel en zetten buiten maar het moet wel klaargezet worden en zelf uitmesten. dat is ook niet het probleem.

ik vraag me af of jullie ook te maken hebben met een stal die weinig tot geen licht hebben. met name in de winter hoe doen jullie dat qua beweging geven en uitmesten in het donker. rijden jullie wel eens in het donker? en hoe is die ervaring? of staat jullie paard meerdere dagen in de week gewoon in de wei en krijgt het z`n dagelijkse verzorging en staat het rijden in de donkere maanden op een laag pitje en pik je dit als de dagen langer worden weer op?

toen ik vroeger op deze stal stond, zat ik nog op school en zorgde ik ervoor dat ik direct uit school naar m`n paard ging. had weinig tot geen last van de donkere korte dagen!

p.s het gaat om een fjord!

Edit;nog iets, het paard staat wel de hele dag in de weide, alleen s`nachts op stal zomer en winter
Laatst bijgewerkt door Revanches op 08-09-10 20:16, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: 2 berichten samengevoegd tot 1.

>>> Talita <<<


Tat_jana

Berichten: 6090
Geregistreerd: 04-04-07
Woonplaats: Koog aan de zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 10:39

als je zelf voldoende ziet in het donker en jou paard er geen moeite mee heeft dan kun je volgens mij gewoon gaan rijden hoor :) mits het in een bak is natuurlijk op straat zou ik niet 123 doen.

ik longeer alleen als het baklicht stuk was,, en dan alleen ff om de energie er uit te gooien want ik zie niet veel in het donker mijn pony had witte voetjes daar zag ik aan waar ze zich bevondt haha.

~~~~ Milan Maxim ~~~~
Bevallen :D Milan & Jorrit <3

mollypaardje
Berichten: 29
Geregistreerd: 08-09-10

Re: stalletje van vroeger terug

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 10:56

Ik heb liever een stal zonder luxe voor mij waar mijn paard heerlijk staat, dan andersom. Het rijden zal inderdaad zonder verlichting lastig worden, maar kan je wel af en toe in daglicht komen?

Mirel
Berichten: 196
Geregistreerd: 13-08-08
Woonplaats: Nieuw Vossemeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 11:50

Het is lastig om weinig licht te hebben bij je stal maar niet onmogelijk.
In het verleden had ik ook geen verlichting mijn oplossing was:
Op de dagen dat ik er overdag was (weekend en vrijdag middag) rijden.
Een avond afspreken met een vriendin en buiten gaan rijden. Rustige stapritjes. Samen is dat namelijk erg leuk en durf ik veel meer dan alleen :-) Let op dat je wel goed verlicht bent (kerstboom look a like)
Die drie dagen die over bleven was ik lekker aan het tutten of wilde wel eens door de woonwijken stappen aan de hand.
Mijn paard staat wel 24/7 buiten met maatjes. Maar zie dat jou paard ook veel buiten staat.
Succes en vooral plezier.
Mirella

Eindelijk een goed zadel!!

jendemen25
Berichten: 438
Geregistreerd: 28-09-09

Re: stalletje van vroeger terug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-10 14:55

ja zowiezo za,zo,ma overdag. en m`n zusje zal woensdag gaan en vrijdag doet zij hem dan ook. dus uiteindelijk gaat het alleen om di en do. als ik dan gewoon zǹ stal uitmest en hem z`n aandacht geef en lekker ga tutten dan moet dat toch goed komen? ik heb idd zo`n reflecterende deken en van die been lapjes en lampjes dus dat moet goed komen

>>> Talita <<<

sandra1986

Berichten: 1832
Geregistreerd: 17-01-06

Re: stalletje van vroeger terug

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 15:05

ik heb een lamp bij de stal. daar zadel ik haar op,
verlichting, reflectie deken etc
stap op bij de verlichting van het woonhuis (van mijn schoonouders)
en maak een ritje in het donker, of ga naar de rijvereniging, 4 km verderop.
een rijbak heb ik zowiezo niet, en een aantal straten zijn hier goed verlicht.

maar ik werk meestal s ochtends, dus rij meestal maar een keer in de week in het donker met de les.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot en 42 bezoekers