Stallen bij huis of bij werk?

Moderators: Dyonne, Pistasche, Nicole288, Apple, C_arola, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Suuk

Stallen bij huis of bij werk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-10 08:30

Stel je woont zelf 15 kilometer van je werk af. Je bezit geen auto en bent afhankelijk van het openbaar vervoer. Je werkt 45 uur in de week dus je bent elke dag aan het werk behalve op zondag. Zet jij je paard liever bij je werk in de buurt of waar je woont?

bulck

Re: Stallen bij huis of bij werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 08:32

In de wintermaanden staan mijn paarden eigenlijk tussenin. Dus zowel in het weekend goed doenbaar dan, en tijdens de week ideaal, omdat je dan niet echt moet omrijden.

L'embarras du choix

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 08:34

waar ik woon
zo kan ik me makkelijker omkleden ed, en fijn vanuit huis gaan
ook als ik eens vakantie heb, of van werk verander

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 16:03

Ik heb ze 8 jaar in de buurt van mijn werk gehad. Ik werk in de zomer 70 uur (tuinbouw sector) en in de winter 30 uur.
Nu staan ze dichterbij huis, wat op zich wel lekker is. Nu is het nog maar een klein stukje naar huis als ik daar klaar ben. Ga altijd na mijn werk naar de paarden.

Welsh Ponies en allerlei soorten kippen

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 16:07

Ik werk dan niet, zit op school 15 km verderop.
Stal is precies in het midden, dus ik kan ervoor kiezen gelijk na school door te gaan, of eerst naar huis gaan en dan dat stuk dubbel fietsen..

Als ik echt zou moeten kiezen liever dichter bij huis, dan kan ik eerst even wat eten+omkleden enzo en dan met nieuwe energie naar het paard toe

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 16:10

Waar ik woon, lijkt mij niet zo fijn om meteen uit het werk naar de paarden te gaan. Ik zou eerst even uitrusten thuis, wat eten, omkleden. Dat kan op je werk niet.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 17:05

Bij huis is fijner , dan kun je er in de weekeindes / vakantie ook makkelijk heen , en je kunt inderdaad soms eens er voor kiezen om eerst even naar huis te gaan , dan hoef je niet zo'n eind terug.

Zou je echter echt ver van je werk af wonen dan kan ik me wel voorstellen dat je bvb. in de winter nog nèt in het licht bij je paard kan zijn als je 5 min. vanaf je werk moet zijn....

Dus zo'n soort reden kan ook meetellen :)

Of stel dat je bvb. in je middagpauze even langs de paarden kan , dat soort dingen.

PAARDVRIENDELIJKE ZADELS EN RUITERSPORTARTIKELEN ONLINE SHOP met veel info www.barefoot-webshop.nl
Barefoot Nederland - alle nieuwtjes op FACEBOOK.
KASSA-koopjes: Slowfeeder hooinetten 20mm te koop *\o/* Klik hier

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 17:08

Mijn paard staat in de buurt van mijn huis. Ik woon 70 km van mijn werk.

M.n. in de weekenden heb ik lekker de tijd voor mijn paarden, dan wil ik niet eerst dat hele eind hoeven rijden. Komt bij dat de omgeving veel paardvriendelijker is in mijn woonregio.

Mama van Floris sinds 27 augustus 2011, Hidde 30 september 2013 en Karlijn 7 augustus 2019

quantana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 21:52

ik zou op dit moment liever paarden bij mn werk hebben.. ik heb dan geen eigen paard.. maar een verzorgpaardje.. maar das in groningen.. en ik werk vlakbij zwolle.. en dan is heen en weer rijden toch wel erg ver...

There is no way to Freedom.. Freedom is the way..!

Suuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-10 07:36

Hmmz voor de weekeinden.. maar wat als je 7 dagen per week werkt :P. Daarom twijfel ik. Tussen huis en werk zit aan openbaar vervoer anderhalf uur reizen maar met een scooter kan dat verlaagd worden naar een half uur.

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 07:40

Dan zou ik kiezen voor de scooter en een stal in het midden.

Leven en laten leven, dat maakt het leven een stuk makkelijker.
[WN-ITP] Bluf van een oude man... [WN-ITP] Van afscheidsshoot naar aankoopshoot..

quantana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 00:13

ja idd.. een stal in het midden zou misschien het best zijn als je met de scooter kan reizen..

ik zou kiezen voor mn werk, omdat ik intern zit doordeweeks.. dan kan ik dus 5 dagen per week heen.. in plaats van alleen in de weekenden..

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 00:53

ik heb het dan liever bij huis. dit omdat ik ten alle tijden naar mn paard wil gaan stel er is iets...

sorry voor de spelfouten heb dyslectie...

True love is like good music, it can't be discribed in words, just have to experience it by yourself

Zoekt omg landgraaf vz/bijrijdpaardje, veulen ook welkom.

unner

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 08:47

Ik heb ze zelf liever aan huis, maar ik werk dan ook geen 45 uur (gelukkig niet zeg! 8-) ). Als dit wel het geval zou zijn, denk ik dat het best handig kan zijn om ze bij je werk in de buurt te hebben staan (of op je weg naar huis) :D .

Trotse baas van Onyx en Vaninée
Trotse mama van Ties, Sep en Miel

Life is like a box of chocolates, you never know what you're gonna get

quantana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 10:07

het blijft natuurlijk latig.. want als je ze dicht bij je werk zet.. dan ben je er 6 dagen in de week lekker dicht bij..
maar dan ben je op zondag een keer lekker thuis.. en dan kun je dan b.v niet lekker een stuk gaan buitenrijden omdat je paardje zo ver weg staat..

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie