Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Mir_horses schreef:Dat ligt er dus echt helemaal aan wat en hoeveel je gaat voeren Mirjam.
Ik heb Muesli van Pavo (Nature's best), voor 1 zak van 10 kg betaal je 12 euro uit mijn hoofd. Mijn paard staat nu op boxrust dus nu doet hij daar een maand mee, maar normaal gesproken 2 weken. Daarnaast krijgt hij gewone basisbrok, ook dat is gehalveerd.
Dus zeg per maand (normaal gesproken) 50 euro.(maar daarnaast heeft mijn paard weinig nodig ivm snel dik worden). Maar dat hangt er echt vanaf wat je gaat voeren.
Linda_81 schreef:Ik kan je alleen een richtprijs geven van de hoefsmid, tandarts en wormenkuur.
Hoefsmid is 50 tot 80 euro per keer (1x per 6 tot 8 weken). Hangt ook helemaal af of je bekapt of ijzers wilt hebben. IJzers zijn duurder.
De wormenkuur is ongeveer 4 x per jaar en is 7,50 tot 20 euro per keer
Tandarts moet je per jaar rekenen op 30 - 50 euro
Verzekering zou je op internet kunnen opzoeken. Als je dit wil tenminste.
mang schreef:bij mij kost hooi 3.50 per baal en stro 4 euro
hooi (vind mijn paard niet echt heel lekker, eet het dus ook niet echt heel veel) heb ik zo'n 4 balen per maand nodig. (14 euro)
stro 1 baal per 2 a 3 dagen. dus ong 13 balen per maand (52 euro).
+ mijn paard eet een zak muesli en een zak basisbrok per maand ongeveer. (in de winter, in de zomer doet ze met dit bijna 2 maanden)
muesli +- 12 euro
brok +- 7 euro
= dus 14+52+12+7 = 85 euro.
en dan ben ik nog 50 euro kwijt aan stalling en wei.
dus dat is +- 135 euro per maand
hoop dat je er iets aan hebt
ps, ik weet niet hoeveel je voor vlas betaald want mijne staat op stro.
__Nienke schreef:Bij mij zit er een heel groot verschil tussen de winter en zomer wat betreft hooi en vlas. De laatste keer heb ik €3,50 betaald voor een baaltje hooi. In de zomer heb ik per maand ongeveer 10 balen nodig, dus dat is €35,-. s'Winters gebruik ik er per maand ongeveer 25, wat me dus €87,50 kost.
In de zomer doe ik 2 weken met een baal vlas (inloopstal) en dat kost me €12,50 per maand. In de winter staan ze meer binnen en gaat er elke week een nieuw pak vlas in, dus €25 per maand.
Dan heb ik elke maand een zak Daily Plus nodig, van €9,95. Met een zak brok (€8,50) en muesli (€13,75) doet hij ongeveer 3 maanden, dus dat is ongeveer €7,50 per maand.
In totaal betaal ik dus in de zomer rond de €65 per maand en in de winter rond de €130 per maand aan hooi, vlas en voer. Daar komt dan nog de huur bij van €40,- per maand.
Kosten van DA, TA, wormenkuren/mestonderzoek, verzekering heb ik niet meegerekend, dus die komen er ook nog bij.