hoeveel volt op afsluiting shet

Moderators: Dyonne, Pistasche, Nicole288, Apple, C_arola, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

friends_f_e

hoeveel volt op afsluiting shet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-10 16:48

hallo!

ik heb een vraag: hoeveel volt moet er op de afsluiting zijn van een wei voor shetlanders? tips voor de inrichting zijn ook altijd welkom! :))

groetjes,

WendyShet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 17:34

Wij hebben hier voor twee jaarling shetlanders 9 volt :D

friends_f_e

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-10 18:06

WendyShet schreef:
Wij hebben hier voor twee jaarling shetlanders 9 volt :D

is dat niet weinig? ik las is dat sommige 8000 volt hadde en andere 2 volt daarom kan ik er niet aan uit :?

shetlandfan

Re: hoeveel volt op afsluiting shet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 21:13

Ligt eraan wat je voor mogelijkheden hebt, hoe uitbreekgevoelig je shets zijn etc.
Sommige shets blijven braaf achter 2 draadjes met niet veel stroom, voor andere moet je heel goed hekwerk met gaas en meerdere draden met een flinke klap stroom om ze binnen te houden.

Je hebt stroomklokken die met stekker in het stopcontact stopt om je wei dus van stroom te voorzien. Deze zijn sterker en hebben meer power.

En je hebt losse apparaten die je dus bij je weiland neerzet en op accu's of op batterijen werken.

Heb je geen stopcontact die je kunt gebruiken ben al beperkt hoeveel stroom je op je weiland kunt zetten.

guenivere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 21:16

Ik heb ook een 9 volt batterij maar zijn verschillende ampères??
Had eerst 1 van 55 ampère en nu 165, ze blijven prima achter het draadje ook al is het 1 draadje van 30 cm hoog. Met die 55 ampère gingen ze door dubbel draad af en toe .

Elias mijn kereltje 20-08-2008
Fayenna mijn meisje 28-08-2014
Maylisa mijn meisje 20-09-2016

Hou van mijn drie kindertjes!

shetlandfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 21:29

Klopt. :j
Het is de combinatie van Volt en Ampere die bepaalt hoe sterk de stroom is.

friends_f_e

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-10 15:54

en de inrichting? hoe maak je die leuker( van de wei )

Nicole288
Moderator Informatief
May the horse be with you! Coördinator Veulenverkiezing

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 15:05

SMP -> VSW

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 15:11

If you hate the church because you think it's full of hypocrites, remember that the church is a hospital for sinners and not a museum for saints.

MarcR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 15:45

friends_f_e schreef:
hallo!

ik heb een vraag: hoeveel volt moet er op de afsluiting zijn van een wei voor shetlanders? tips voor de inrichting zijn ook altijd welkom! :))

groetjes,

Een weide stroomtoestel kan voedingsspanning krijgen vanuit het net met 220 V ofwel vanuit een batterij of accu van 9 of 12 volt.
Het uitgangssignaal naar de weide afsluiting en de aarde toe moet tussen de 4000 en 8000 volt spanning liggen maar dit signaal is pulserend en heeft maar een stroomsterkte van enkele mili amperes.
Dit heeft als resultaat dat, als een paard de draad raakt op het ogenblik dat er een puls komt, het paard een korte felle tik zal krijgen.

friends_f_e

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-10 18:25

MarcR schreef:
friends_f_e schreef:
hallo!

groetjes,

Een weide stroomtoestel kan voedingsspanning krijgen vanuit het net met 220 V ofwel vanuit een batterij of accu van 9 of 12 volt.
Het uitgangssignaal naar de weide afsluiting en de aarde toe moet tussen de 4000 en 8000 volt spanning liggen maar dit signaal is pulserend en heeft maar een stroomsterkte van enkele mili amperes.
Dit heeft als resultaat dat, als een paard de draad raakt op het ogenblik dat er een puls komt, het paard een korte felle tik zal krijgen.

is het dan beter een voedingsspanning dan een batterij?

friends_f_e

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-10 18:32

Blue_Eyes schreef:
Zoek even op Paddock Paradise, dan vind je een heleboel tips om je wei leuker te maken ;)

Edit:
[VSW] Weiland veranderen in "Paddock Paradise"

heb ik al eens op gekeken maar welke soorten ondergronden heb je dan? die de hoeven stimuleren. ;)

MarcR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 19:04

friends_f_e schreef:
is het dan beter een voedingsspanning dan een batterij?

Voor 220 volt voedingsspanning moet je een aansluiting op het elektriciteitsnet hebben en ben je zekerder van je voeding. Als je een batterij gebruikt moet je deze vervangen als ze leeg is, of als je een accu gebruikt moet je ze opladen, dus twee accu's ofwel sta je zonder stroom terwijl je de accu oplaad, duurt +/-24 uur.

220 volt is zekerder, goedkoper en gemakkelijker, tenzij je een aansluiting moet laten leggen door de maatschapij. Batterij of accu zijn duurder, minder handig en eigenlijk nood oplossingen als je geen aansluiting hebt op het elektriciteitsnet.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie