ik heb een vraag: hoeveel volt moet er op de afsluiting zijn van een wei voor shetlanders? tips voor de inrichting zijn ook altijd welkom!

groetjes,
Moderators: Dyonne, Pistasche, Nicole288, Apple, C_arola, Coby
friends_f_e schreef:hallo!
ik heb een vraag: hoeveel volt moet er op de afsluiting zijn van een wei voor shetlanders? tips voor de inrichting zijn ook altijd welkom!![]()
groetjes,
MarcR schreef:friends_f_e schreef:hallo!
ik heb een vraag: hoeveel volt moet er op de afsluiting zijn van een wei voor shetlanders? tips voor de inrichting zijn ook altijd welkom!![]()
groetjes,
Een weide stroomtoestel kan voedingsspanning krijgen vanuit het net met 220 V ofwel vanuit een batterij of accu van 9 of 12 volt.
Het uitgangssignaal naar de weide afsluiting en de aarde toe moet tussen de 4000 en 8000 volt spanning liggen maar dit signaal is pulserend en heeft maar een stroomsterkte van enkele mili amperes.
Dit heeft als resultaat dat, als een paard de draad raakt op het ogenblik dat er een puls komt, het paard een korte felle tik zal krijgen.
Blue_Eyes schreef:Zoek even op Paddock Paradise, dan vind je een heleboel tips om je wei leuker te maken
Edit:
[VSW] Weiland veranderen in "Paddock Paradise"
friends_f_e schreef:is het dan beter een voedingsspanning dan een batterij?
Gebruikers op dit forum: Brimi_Disa, ChanelR, elske_, judithM, Kidde, Manon 2, MissMarije, Muxster, rosak, Sizzle, yamsi0124 en 21 bezoekers