Pony is dik .. valt op zich nu wel mee maar kan van het ene moment op het andere ineens weer gaan uitzetten

Dus voor pony's eigen goed, en ook voor het andere paard (ze krijgt heus wel gras binnen hoor, maar het zal niet de grootste hoeveelheid zijn

Las in de andere topics dat je verschillende soorten (en merken?) hebt? Wat is jullie ervaring? Heb op google verschillende afbeeldingen gevonden maar vraag me niet wat het verschil is ertussen .. Kan het dat sommigen met volledig halster zijn en anderen met enkel een band achter de oren?
Heb ook in de andere topics gelezen dat pony's nogal eens moeite hebben met eraan te wennen? Zijn er ook pony's waarbij het wel gewoon gelijk goed gaat? En krijgen ze dan echt zoveel minder gras binnen? (ik neem aan van wel, maar die van mij is nogal ingenieus, en zeker als het op eten aankomt

Jullie horen het .. geen ervaring & veel vragen ...
Indien iemand nog een andere oplossing moest hebben ipv een graasmasker mag dat ook altijd gemeld worden. Grootste probleem is dus dat pony gewoon teveel eet, maar 24/7 buiten staat. Staat samen met een merrie en ik zou 'm wel alleen op een zandstukje kunnen zetten met hooi bv., maar hij heeft dat contact met die merrie wel echt nodig ... Denk dat ie zich na een tijdje wel zielig gaat vinden als we hem echt apart zouden gaan houden

Edit .. vond net deze foto op internet ..

Zo zou die van mij er dus kunnen gaan uitzien ... Oh help ... Volgens mij krijgt de merrie dan nog geen gras binnen omdat ze steeds gaat lopen van het enge ruimtewezen ..