Ik sta op een fijne pensionstal, waar ik erg tevreden ben. Nu is er een andere box vrij en als ik zou willen, zou ik kunnen verhuizen.
Ik ben benieuwd wat jullie in mijn positie zouden doen.
Even ter info:
ik heb een tinker van 1.61. flegmatiek karakter.
Paarden gaan ca 8 uur per dag de wei in, staan dus 16 uur op stal als er niet gereden wordt. De stallen zijn lekker ruim.
Beide boxen zijn voorzien van dezelfde drinkbakken en bieden mogelijkheid van contact door tralies. Voor stal A geldt dat voor de achterkant en 1 halve zijkant en voor stal B geldt dat voor 1 hele zijkant.
Stal A is een box van 2,75 x 4. De deur opzij is een halve deur en het is een binnendeur, dus uitzicht op gangpad.
De deur voor is een halve buitendeur, dus het paard kan de hele avond met het hoofd naar buiten staan. Bovendeur wordt 's avonds om 11 uur gesloten en 's ochtends met de eerste voerbeurt geopend.
Stal B is een box van 3,5 x 4,5. De deur is hoog, wat betekent dat het paard er wel overheen kan kijken maar niet zijn hoofd overheen kan laten hangen. Het is een binnendeur.
schematisch plaatje; rood = binnendeur, blauw = buitendeur.

Grofweg is het verschil dus; ofwel een extra deur met de mogelijkheid van naar buiten kijken ofwel extra oppervlakte.
Ik ben heel benieuwd, ook naar jullie argumenten!
Ik zeg niet welke box ik nu heb.