Lunalen schreef:De prijzen hier in Noord West Vlaanderen, (in Belgie dus) liggen tussen de 25.000 € en 40.000 € per hectare, naargelang of het een streek is waar veel varkensboeren actief zijn of niet.
Heel wat weides worden namelijk opgekocht om varkensmest op uit te voeren omdat dit economisch blijkbaar gunstiger is voor de varkensboeren.
Succes met de onderhandelingen !
die prijs geldt ook voor veel gebieden in Friesland want ik heb net een weiland gekocht van 1,1 hect en dat zit er ook om die prijs! het kan erg verschillen, hoe dichter bij de stad, hoe 'warmer' de grond.
en een beetje verwaarlozing is niet erg want je wil ook niet een te vet land.
ik heb me zo'n 9 maanden enorm verdiept en heb ontzettend veel gebeld, tip: leg een schriftje aan en ga daar alle tel. nr's + uitslagen van gesprekken in zetten.
bel ALLE agrarische makelaars en gewone makelaars, de gemeente, natuurorganisaties en ga bij boeren in de buurt langs. (zonder te vertellen welk perceel je op het oog hebt)
het is een beste klus en ik ben weleens voor pennymeisje uitgemaakt door een boer en dat het een zootje wordt op mijn land en dat ik het landbeheer op mijn 36e echt nóóit meer zou leren enz....
werd ik natuurlijk alleen maar vastberadener van en maandag gingen we naar de notaris en vandaag brachten we de pony's naar ONS land.
succes!