ik heb een welsh/ijslander ruin van ongv. 16 jaar oud alleen het probleem is dat elke keer als ik een wedstrijd ga rijden (als ik een hengstvlecht heb gemaakt) dat het dan tijdens het proefje uit elkaar valt en dus los hangt dat kost me dus punten:( . dan maak ik knotjes maar ik vind dat eerlijk gezegd niet echt mooi dus hebben jullie tips ik wist niet of er al zo'n topic bestaat als die er al is excuses!
Je kan ook proberen om de hengeste vlecht achters te voren kan maken dan moet je anders om vlecht in de plaas van dat je steeds een pluk nar je toe haal naar achteren doet lijk ingewikkelde dan het is vond ik maar moet je maar is proberen hoop dat het lukt suk6
In de tijd dat ik de manen van mijn fjord nog trok, waren ze niet glad, maar wel een stuk korter dan nu. Als ik dan een hengstenvlecht wilde maken, deed ik er na ongeveer 3 stukjes haar erbij, een elastiekje in.
Dat zorgt net voor wat meer stevigheid, en los gaan deed het nooit. Ik weet niet of je het na deze uitleg snapt, dan moet je het maar zeggen. Zag er altijd keurig uit .
dankje voor al die reacties!! enn alle ideeen zijn geweldig ik heb zondag een wedstrijd dus dat komt goed van pas hartstikke bedankt maar hebben jullie misschien ook andere opties dan een hengstvlecht?? groetjess
wat bij mij haf goed helpt.en die heeft dan oko nog hele dikke manen haha.
is eerst sprayen met klit spray, daarna goed uit borstelen (van onder beginnen) dan pak ik een goede haarspray. (extra sterk) die spray ik in. doe nog een keer de borstel er door (vanaf onder beginnen)
Daarna maak ik de vlecht zo strak mogelijk.En daarna gooi ik weer extra veel haarspray er in van onder tot boven enz en ook op de vlecht en onder de vlecht.
jitske24
Geplaatst: 03-09-10 22:31
Ik maak de manen eerst altijd nat voor ik de hengstenvlecht erin doe. Hij zit dan super strak en blijft goed zitten.