Wat heb ik allemaal nodig ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Mellanie

Wat heb ik allemaal nodig ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-10 12:05

eindelijk mogen we het stuk land naast ons huis gebruiken, (zal nog wel even foto plaatsen)
maar nu zat ik te denken wat heb ik allemaal nodig.
we hebben weidepalen, ijzerdraad, schrikdraad ( ijzerdraad gaan we ook gebruiken, mischien hebben sommige mensen daar iets op tegen maar eigen keuze ).

nu weet ik nog niet wat ik ga doen met stalling betreft,of er een schuilstal komt,pf een zee container paarden staan nu in een overdekte stallen, die zijn gemaakt van zeecontainers dus wind vrij. de paarden komen op dat stuk bijvoorbeeld in de winter, hoeven we niet met water te slepen. en als ik bijvoorbeeld toets week heb.

het is toch wel sochtends een uur werk en savonds uur werk, niet dat ik erg vind maar soms kan het ook te druk worden dan ;)

dus nu aan jullie wat lijkt jullie het beste ? en wat heb ik allemaal nog nodig ?

tamary

Re: Wat heb ik allemaal nodig ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 12:42

Stukje kunnen verharden en stukje zand ivm altijd droog en op kunnen longeren, gebruiken als uitloop ivm rantsoen, etc.
IJzerdraad heb ik geen ervaring mee, maar ik zou het ook niet om een paardenwei willen hebben.
Mag je op die wei trouwens een bouwwerk plaatsen? Wat staat er in het bestemmingsplan en wat zijn de regels van de gemeente? Laat je eerst goed informeren voordat je begint.
Als je een permanente verbinding kan maken van je nieuwe wei naar de stallen bij huis hoef je verder ook niet te bouwen op de wei, water ook bij de stal laten, paarden heen en weer laten lopen voor water kan geen kwaad.

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 12:48

Ijzerdraad? Ik denk dat je gealuminiumseerd draad bedoelt?
Hou er wel rekening mee dat dit zeer slecht zichtbaar is.
Heiningpalen, isolatoren, poortgrepen en grondkabel en dan
koort/lint ofzoiets.
Weidepomp of waterbakken, maar dat ligt ook maar helemaal
aan de situatie.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 12:51

Ik weet niet hoeveel paarden je hebt maar heb je 's ochtends een uur nodig om ze te voeren e.d?

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 13:11

Ik heb mijn weiland verdeeld in 3 stukken die ik omheind heb met 4 lagen draad. De bovenste en 3e met schriklint en de 2e en 4e met ijzerdraad. Door het schriklint is het hek goed zichtbaar en heb er ook nog nooit problemen mee gehad.

Verder heb ik een container staan met 2 boxen erin en een stuk bestraat ervoor voor mijn shetlander.

_Mellanie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-10 14:08

ik moet sochtends 3 paarden doen , voeren, stallen uitmesten in de wei doen, water bij vullen en allemaal dat soort klusjes doe ik sochtends :+

verbinding tussen de wei's maken zal niet lukken de grote wei met stallen is een km verder op.

dit stuk zal dan ook allemaal worden gebruikt als ik het te druk heb met school enzo :j

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 14:12

Ik hoop dan toch wel dat je het ijzerdraad bovenop doet en niet als de onderste draad, als ze daar in komen met hun benen, dan ben je denk ik niet meer zo blij...

Verder zorgen dat je goed dik zichtbaar draad hebt, een watervoorziening, en misschien iets om het ruwvoer in te doen, en bak ofzo? Tenzij je ze alleen op de stal eten geeft. Mijn ervaring is dat als je het ruwvoer gewoon op het weiland geeft en het is modderig, ze de helft vertrappen en dat dus niet meer opeten.

_Mellanie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-10 14:14

er komt zobizo 1/2 draden wat zichtbaar is en ijzerdraad. en een bak om ruwvoer in te doen gaat wel lukken :j

watervoorziening dat is al geregeld :j

Lunalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 21:37

Ik wil niet moeilijk doen maar vind het niet erg verstandig om nu nog voor ijzerdraad te kiezen. Gaat het hier dan om prikkeldraad ? Ik dacht dat dit in Nederland overigens bij wet verboden was.
Waarom een bewuste keuze voor ijzerdraad ? Is deze dan stukken goedkoper dan stroomdraad misschien ?

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 08:24

Ijzerdraad is geen prikkeldraad, het is glad metaaldraad. Geleid geweldig en het is een stuk minder duur dan schrikdraad. Zeker als je veel lagen nodig hebt is om en om een stuk goedkoper.

_Mellanie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-10 15:36

Mizora schreef:
Ijzerdraad is geen prikkeldraad, het is glad metaaldraad. Geleid geweldig en het is een stuk minder duur dan schrikdraad. Zeker als je veel lagen nodig hebt is om en om een stuk goedkoper.

hoe doe maakt ons niet uit :j, we hebben ook wel gewoon schrikdraad.
maar uit ervaring weet ik dat als er een klein breukje in zit, bijna overal het stroom af ligt, wat wel nodig is .
bij het ijzerdraad. dus het glad metaaldraad. weet je bijna altijd zeker dat er stroom op zit