Het is nogal een verhaal, maar kon het niet echt inkorten, willen jullie het alsnog lezen aub?
Ben ik verkeerd of is mijn teleurstelling terecht?
Mijn paard wordt vanaf vandaag terug op een kleinere weide gezet samen met 1 ander paard - van mijn vriendin. Reden hiervoor is dat het paard van mijn vriendin gisteren bij het naar binnen komen in de stallen mee in een ander paard haar stal ging en enkele rake klappen heeft moeten incasseren. Plots moeten de paarden terug uit elkaar - van m'n vriendin- (de onze zijn laatst bij gekomen, zo'n maand geleden) uit een kudde van 8 paarden.
Een drietal weken geleden is er ook een klein incidentje geweest waarbij mijn paard een rake klap heeft moeten incasseren van een pony uit de kudde, waarop mijn paard de pony heeft gebeten ter hoogte van de schoft. Aangenaam is anders maar oké: kan gebeuren en er ook niet al te veel drama rond gemaakt, volgende dag gewoon terug samen de weide op
! Nou kreeg ik gisteren te horen van enkele stalgenoten dat het toch beter zal zijn als onze 2 paarden uit de kudde gaan aangezien mijn paard zo'n problemen heeft met de pony (wat écht niet waar is, op dat ene incidentje na - waar overigens een 'goede' reden voor was). Ik kreeg eergisteren zelfs nog te horen dat mijn paard en de pony wat gek aan het doen waren samen, op een goede manier.Mijn paard wordt in deze hele situatie betrokken als de boosdoener terwijl hij eigenlijk NIETS te maken heeft met wat er momenteel gaande is
. Ik vind het dan ook allesbehalve eerlijk dat mijn paard nu zomaar uit de kudde wordt gerukt voor iets wat hij niet gedaan heeft en omdat iemand het incident van enkele weken terug zo heeft opgeblazen. Daarbij komt ook nog eens dat mijn mening helemaal niet gevraagd werd. Ik kom aan op stal en krijg gewoon te horen van m'n vriendin dat ze vanaf vandaag dus terug apart staan.Mijn vriendin verhuist binnenkort met haar paard naar een nieuwe gang op stal, zodat haar paard en naarling samen kunnen staan en normaal gezien ging ik mee naar de nieuwe gang. Echter, enkele weken terug heb ik al met de eigenaars besproken dat ik in de huidige gang zou blijven staan aangezien het net zo goed klikt met de andere paarden!
Toen de rust gister eindelijk wat was terug gekeerd, gaven de eigenaars toe dat mijn paard helemaal niets verkeerd deed en dat de meiden eigenlijk nogal een drama maakten van de situatie (pas op, ik ontken echt niet dat het onaangenaam is voor de paarden!!
) Maar is het nu werkelijk nodig om door 1 incident, in de STAL dan nog 2 paarden uit een kudde te rukken terwijl er eentje zelfs niets mee te maken heeft?Ik weet me echt geen raad, ben zelf nog maar 2 maanden op deze stal en ken de mensen er nog niet zo goed. Ik ben van plan te zeggen dat ik akkoord ga om de paarden apart te zetten voor 2, max. 3 dagen zodat het paard van m'n vriendin kan herstellen (staat beetje op 3 benen nu) - aangezien die echt niet alleen kan staan, maar dat ik wil dat mijn paard dan zowiezo terug in de kudde gaat.
Ben ik onredelijk? Of wat zouden jullie doen in mijn plaats? Ik wil echt geen ruzie, met niemand
. Maar ik heb er echt wel een probleem mee dat mijn paard (die ZO zijn best doet om zich aan te passen
) als een vals paard wordt afgeschilderd en nu 'gestraft' wordt.
!
, ze gaan per kudde allemaal tesamen (elke gang = 1 kudde) los naar de weide en komen los ook terug. De merrie waarbij de ruin van mijn vriendin mee in de stal was gelopen, stond bovendien ook nog hengstig
.. Ik vind dan eerder dat ze haar paard dan maar aan de hand naar binnen moeten nemen - ik heb namelijk al enkele keren gezien dat hij in de verkeerde stal ging staan. Kan paard uiteindelijk niet veel aan doen, daar moet je als mensen gewoon rekening mee houden vind ik dan. 
, heb niet toegegeven en de volgende dag kwam mijn paard niet slechter van de wei af dan de dag tevoor. Ik heb sindsdien nog maar 1 klein wondje op zijn been terug gevonden, kan evengoed in stal gebeurd zijn. Vals paard, kom op zeg!
. Ik denk (en hoop dat ik de moed bijeen krijg) dat als ik straks de eigenaresse van de pony zie, ik ga proberen haar duidelijk te maken dat mijn paard NIET vals is, en dat er nu door haar verhaal veel mensen denken dat hij dat wél is. Ook ga ik met de staleigenaars bespreken om het paard van mijn vriendin bij het andere manke paard te zetten ofwel nog MAX. 2 dagen bij die van mij op een kleinere weide. En ik ga hen ook verzoeken zulke zaken voortaan éérst met mij te bespreken - zowel met de eigenaars als met mijn vriendin, ik betaal genoeg om toch een beetje zeggenschap te hebben denk ik zo
. Als er dan nog iemand commentaar heeft op mijn paard ga ik toch wel even duidelijk maken dat zo'n -uitgelokt- incident maar 1x (= teveel, I know) heeft plaatsgevonden op een maand tijd en of hun paarden nooit eens iets verkeerds hebben gedaan om de rangorde te bepalen.