De manen van mijn Tinker...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lydia64

De manen van mijn Tinker...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-10 11:12

Hallo mensen,

Mijn tinker Boy had geweldige lange manen maar die heeft hij er binnen 3 weken totaal eraf geschuurd als hij s,nachts op stal staat! Ik heb hem al een aantal jaren en dit heeft hij nog nooit gehad!
Denk niet dat het aan zijn voeding ligt,die is niet verandert. Wel heeft hij erg last gehad van de dazen en vliegen die deze zomer er waren op land. Heb hem hier voor ingespoten met veerust. Heeft iemand tips voor mij en voor mijn paard.
Alvast bedankt!
Lydia

Rosemarin

Re: De manen van mijn Tinker...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 11:14

olijf olie in de manen masseren helpt bij mij super goed wel echt veel en gewoon tien minuten masseren :))

8nnemiek

Re: De manen van mijn Tinker...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 12:43

He bah wat zonde.
Misschien zomereczeem? Dat kan soms zomaar komen opzetten.
Met deze regen en warme temperaturen is het gras de laatste tijd flink gegroeid, misschien dat je tink net als die van mij jeuk krijgt van teveel suikers?
Of het is uit verveling?
Bij mijn tink heb ik een bezem in de stal hangen om te schuren.. zodat ie niet alles eraf schuurt, maar wel van de jeuk af komt.
Verder zou ik eens goed wassen.. en dan met klitwortel van de kruidvat insmeren. Dat helpt erg goed tegen jeuk.