Overkapping over Buitenbaan?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

magic_lover

Overkapping over Buitenbaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-10 21:24

Iemand enig idee van site's/bedrijven die dit doen?
google/zoek mij een ongeluk maar krijg alleen maar terras overkappingen ed, beetje te laag voor over een buitenbaan ;)

gaat dus echt alleen om een dak, dus de zijkanten open.. geen complete (dichte) loods.

zou graag wat informatie erover inwinnen wat de kosten e.d zijn.

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 21:31

Hmm...nee sorry ik kan je daar niet mee helpen.
Maar een bedrijf dat loodsen voor bijv. boeren bouwt, daar zou je misschien wel eens kunnen informeren? Die zullen denk ik wel het een en ander weten, zo niet, dan weten ze denk ik wel waar je moet zijn.

Ik ken ook een stal die een buiten/binnenbak heeft ;)
Gewoon overkapt dus, met de zijwanden met windgaas (dat groene) ipv dicht. Daar is dus altijd frisse lucht en licht terwijl het toch niet open en bloot is.

Dat is evt. ook een idee?

Edit: ik heb net gegoogled op 'boeren loodsen' (ja ik weet het haha, ff kijken waar ik uit zou komen) en toen zag ik een link naar een bedrijf dat 'hallenbouw' in de naam had....ik dacht "hee, dat is misschien wel een goeie term". Toen ik dus op hallenbouw googlede en op afbeeldingen klikte, zag ik dus allemaal afbeeldingen van hallen, dus o.a. ook rijhallen dus misschien dat 1 van die bedrijven je verder kan helpen?
Laatst bijgewerkt door ashley1 op 29-08-10 21:35, in het totaal 1 keer bewerkt

ambre

Re: Overkapping over Buitenbaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 21:33

Ik heb wel eens zo'n overkapping voor een tennisbaan gezien.Is dat niets?

Suzzy_3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 21:34

Bij ons op de manege hebben ze een tent staan over de piste. Dus een metalen constructie met daar (heel stevig) tentzeil over. En in de winter als er meestal heel veel wind is worden de zeikanten er gewoon aangeritst. Merknaam die erop staat weet ik niet direct. Eventjes zoeken.

Hier zie je foto's van het plaatsen.
http://manegemm.be/picture_library/inde ... 2018-11-05

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-10 21:44

bedankt voor de reacties, ga even kijken!
ambre: nee, althans niet bewust... zal er ook eens naar kijken :)

we hebben een goede bodem erin liggen die niet bevriest dus het zou voor ons puur voor de regen/sneeuw en ander slecht weer zijn, kou kun je je wel tegen kleden maar dat we iig het hele jaar (droog) wat door kunnen doen met de paarden.
bovendien is een beetje frisse lucht niet verkeerd, en hou d'r niet zo van om ze alleen in een binnenbak te rijden, dus waarom niet 2 in 1? ;)

moet wel echt stevig zijn (zit midden op de vlakte) weet niet of dat met dat tentzeil ook het geval is?
Laatst bijgewerkt door magic_lover op 29-08-10 21:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzzy_3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 21:48

http://www.degravenruiters.nl/archief.htm
Hier zie je ook een tent. Maar deze ziet er echt niet stevig uit. Hij is dan blijkbaar volgens die site ineengeklapt.
Die op manege M&M is echt stevig, de palen waarmee die op de grond staan zijn allemaal 25cm dik in het vierkant, allemaal verankerd in de grond.
Maar eigenlijk is de tent nog snel af te breken en te verplaatsen.
Die wat in de manege hier staat, staat er toch al 5 jaar, en al veel erge wind en dergelijke meegemaakt. Heb er ook al met storm onder gereden, de ultieme test voor je paard :D.
Ik ben nog verder aan het zoeken naar het merk.

Gevonden:
http://www.veldemangroup.com/nl/getpage.asp?i=24
Dit is het dus denk ik wat ze hier hebben in de manege.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 21:50

Er is hier al eens een topic over geweest en er waren op dat topic foto's van hele grote overkappingen koepels en zoals een vierkante tent.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-10 22:04

klopt, zoiets meen ik mij ook te herinneren alleen kan ik die niet meer vinden, ook hier op bokt kon ik weinig vinden (gebruikte vast de verkeerde zoektermen..)

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 22:06

ik weet ook niet meer waar dat stond ,maar er stonden wel hele leuke dingen bij

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 22:06

stallenbouwers kunnen hun stallen ook leveren met alleen een dak. Dat is goedkoper dan een binnenbak. De bouwwijze is namelijk hetzelfde, alleen laten ze de wanden open.

Je hebt ook "tenten" en "rondhallen" Die zijn meestal goedkoper.
Je hebt dezelfde vergunningen nodig als voor een binnenbak met dichte wanden. Hangt van de gemeente af of ze met open wanden makkelijker toestaan dan dichte of juist niet.

Cin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 04:56

Dit bedrijf adverteerde een tijdje terug op Marktplaats met tenten op rijbakken te overkappen. Misschien kun je die benaderen.

http://www.kroftman.nl

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 05:21

http://www.barnpros.com/products/arena/index.html

Niet dat je hier heel veel aan hebt, maar zoiets bedoel je toch? Dat zijn gewoon rijhallen zonder wanden inderdaad. Gewoon even informeren bij een bedrijf hoeveel eraf gaat als je een hal zonder wanden laat bouwen?

HoezoJuliaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 13:19

ik heb eigenlijk geen idee een vriendin heeft ook zo'n overkapping, maar kdenk niet dat zij weet waar die vandaan komt. :P

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 13:52

Overkapping is in feite een loods zonder wanden, dus iedere loodsen-of schurenbouwer of gewoon een aannemer kan dit leveren.

Ik denk overigens niet dat je veel goedkoper uit zult zijn, de constructie kan nl. wel eens zwaarder moeten zijn dan mét wanden. Onder een open loods kan de wind slaan, en bovendien geven wanden stevigte, die zul je nu geheel van de spanten, balken en windverband moeten hebben.

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 15:35

Wat ideaal zeg! Nooit gezien dit soort bakken, maar het is wel goud waard als je als je maar ruimte hebt voor 1 bak; in de zomer lekker schaduw en doorluchting, in de winter overdekt. Echt fantastisch!

pieteritus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 18:48

De Grote Wielen in Rosmalen hebben ook zo'n bak, je zou ze eens kunnen bellen. De bakkenbouwers gaan vaak heel NL door, dus je zou het eens kunnen proberen.

mellen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 18:50

je moet het wel aanvragen bij de gemeente

willem6654

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 16:09

overkappingen voor in de weide en voor over een buitenbak wordne geleverd door Cover-All benelux. FF googelen en dan vindt jeze wel.