Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Zensation schreef:Ik heb zelf ook geen weidegang aan huis, alleen een rijbak en een heel klein stukje weide (lees, ongeveer de helft van een 20x40 bak). Ze staan bij mij een half uur per dag in de bak, en dan nog een 3 kwartier/uurtje in het weitje. Daarnaast worden ze gereden en/of gelongeerd. Geloof me, ze komen niets te kort hoor. Ik had liever ook weidegang, maar dan nog hadden ze bij mij niet de gehele dag in de wei gelopen.
keshia schreef:mijn paard staat heel de dag buiten, nu ze bij mij thuis staat... ik heb haar ook altijd op een pensionstalling gehad, waar ze misschien met een beetje mazzel, 5 uurtjes uit de stal was per dag... ik heb altijd gedacht dat mijn paard dat niet erg vond... totdat ik haar thuis neerzette...
mijn paard kan kiezen, binnen of buiten, maar staat ALTIJD buiten... ook met grote regenbuien... dan staat ze te slapen in haar paddock...
Citaat:maar weidegang heeft een paard zeker nodig vind ik.. als ik geen kans had haar hier een stuk gras aan te bieden had ik haar zeker niet naar huis gehaald.
Tigra_ schreef:Ook ik ben benieuwd hoelang ze buiten staan en hoeveel ruwvoer ze krijgen. En de bak is 20 x 40? Hoeveel paarden staan daar op?
Ik zou er niet voor kiezen ik vind (ruime!) weidegang een eis voor mijn paard. Ze hebben lekker wat te knabbelen bewegen veel door het grazen. Op een paddock kan dat maar dan moet je het hooi al door heel de paddock stooien wil je dat ze even veel beweging krijgen.
snoopieee schreef:Tigra_ schreef:Ook ik ben benieuwd hoelang ze buiten staan en hoeveel ruwvoer ze krijgen. En de bak is 20 x 40? Hoeveel paarden staan daar op?
Ik zou er niet voor kiezen ik vind (ruime!) weidegang een eis voor mijn paard. Ze hebben lekker wat te knabbelen bewegen veel door het grazen. Op een paddock kan dat maar dan moet je het hooi al door heel de paddock stooien wil je dat ze even veel beweging krijgen.
nogmaals het is geen buitenbak van 20 x 40 het is een soort van grote wei maar dan zonder gras.
er is echt ruimte genoeg!!