de discussie ging over de verzekering van een paard...
stel ik koop een paard van € 8000,-
ben ik `m dan verplicht om `m voor die volle € 8000,- te verzekeren...?!
ik zei dus van niet je kan `m dan toch ook voor zeg maar € 3500,- verzekeren? (ik noem maar wat getallen hoor dus niet zeggen dat het niet goed is om een paard voor zoveel/weinig te verzekeren daar gaat het even niet om)
Mocht het paard dan onverhoopt naar de slacht moeten dan krijg je toch bij amev 90% van die € 3500,- terug?
Volgens mijn vader moest ik dan een paard verzekeren voor het bedrag waarvoor hij gekocht was dus de volle € 8000,-
en het kon niet minder hij had een hele verklaring met een auto van de dagwaarde dat je dan terug kreeg etc etc. en dat het paard wat hoog in de sport loopt een andere verzorging in de kliniek nodig had dan eentje van zeg pak `m beet € 1000,-- dus dat de kosten hoger op liepen en dat je `m moest verzekeren voor de "dagwaarde"
mijn pa is niet een complete leek met paarden hij kan zelf ook aardig goed een bosritje maken etc. en weet het ook absoluut wel wanneer hij te maken heeft met een paard wat kwaliteiten heeft of eentje die mindere kwaliteiten heeft...
maar ik zou echt zweren dat ik gelijk had kan iemand hier duidelijk in brengen?
pfff ik hoop dat jullie het nog een beetje snappen
Je mag echt zelf weten wat voor verzekerde waarde je wilt nemen. De polisvoorwaarden vervolgens stellen eisen aan de uitkeringen. Zoals bv. 90% van de verzekerde waarde (dus de opgegeven waarde, niet de daadwerkelijke) bij dood...
dat was dus het antwoord waar ik op zat te wachten ik dacht het ook al en hield het ook stug vol tegen over mijn pa...
thnx kleintje