Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Stel dat hij straks braaf genoeg blijft dan kan ik ook altijd nog kijken of ik hem naar huis kan halen met wat aanpassingen aan stal, maar ik wil hem niet verplicht moeten afzonderen en niet naar buiten kunnen doen vanwege zijn hengstzijn. Dan laat ik hem castreren. Maar om dat uit te stellen zoek ik dus voor voorlopig een weitje in de buurt.

deden we hier ook wel eens.
staat de boel nu weer stabiel.
friesiszwart schreef:Ik heb al jaren mijn hengstveulens in opfok gedaan. Echter de afgelopen 3 jaar zeer slechte ervaringen:
* beschadigd oog waarvan dit niet tijdig bemerkt is
* dood enter (atypische myopatie)
* vorig jaar bij de twenterhengsten werden er van de ene op de andere dag driejarige hengsten gezet, veel wonden en direct uit de koppel gehaald
* afgelopen januari een merrie dood door ondervoeding
ik heb het dan over verschillende opfokstallen zowel in friesland als in Gelderland. Het enigste advies dat ik je kan geven is ga wekelijks kijken en indien je iets niet bevalt direct op laten lossen.
Bij de merrie met ondervoeding heb ik twee weken achtereen aangegeven dat ik haar mager vond: Ja mevrouwtje dat is nu eenmaal zo jaarlingen zijn naarlingen. Oke gedeeltelijk gelijk maar als je naar de kliniek moet ivm zandkoliek en dan blijkt dat zij ernstig ondervoed is vraag ik mij af. En dat bij een zeer bekend staand bedrijf.

Heel simpel, opknappen en verkopen denk ik dan.
Ik zou hem puur kopen als maatje en gezelschapspony en voor mij om leuk mee te teuten. Mocht mijn Friesje zo'n moordwapen zijn dan laat ik hem alsnog castreren hoor. Ik wil een fijn goed te hanteren hengst, of anders geen hengst. 
Komt tijd - Komt raad.